Komputer pokładowy:
Integracja połączenia RF krótkiego zasięgu razem z transmisją GSM pozwala na komunikację na 2 alternatywnych kanałach ( przy różnych częstotliwościach).
Urządzenie ma możliwość korzystania alternatywnie z modemów GSM GPRS (2G) lub HSPA (3G). antena GSM jest zintegrowana. (Nie wymaga anten zewnętrznych). Oprogramowanie urządzenia (firmware) może być zmieniane zdalnie za pomocą sieci GSM.
W przypadku utraty połączenia GSM (brak zasięgu, awaria sieci itp.) Mix 4000 może przechować do 20 000 wiadomości.
Odbiornik GPS jest odbiornikiem wysokiej czułości, a urządzenie jest wyposażone we wbudowaną antenę GPS. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykorzystania zewnętrznych anten.
Cechuje go praca w oparciu o dane pobierane z szyny CAN i najdokładniejszy procesor na rynku . System umożliwia rejestrację do 43 parametrów z szyny CAN.
Główne funkcje:
- rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
- błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
- identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
- kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
- spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
- dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
- serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
- zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
- aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
- zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
- aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
- integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.
MiX 4000 to wszystkie funkcje urządzenia MiX 2000 oraz:
- 2 porty CAN (pojazd + DTCO)
- 2 porty szeregowe
- Worldwide Magix (RF)
- Bluetooth
- Akcelerometr 3-osiowy
- GPS i GLONASS
- Przełączniki wykrywania sabotażu
- Wykrywanie rozłączeń GSM i GPS
- Anteny wewnętrzne (opcjonalne zewnętrzne)
DODATKOWE URZĄDZENIA:
- MiX RIBAS – mobilny trener ekojazdy, więcej czytaj o tym produkcie klikając tutaj
- ContiPressureCheck – system pomiaru ciśnienia i temperatury w ogumieniu. Dzięki połączeniu z FM zarządzający flotą uzyskuje dostęp do danych w czasie rzeczywistym oraz możliwość otrzymywania alertów i wiedzę jak zareagował na nie kierowca. Więcej o produkcie możesz przeczytaj
klikając tutaj - ALCOLOCK – profesjonalny system blokady alkoholowej. Dzięki połączeniu z FM zarządzający flotą dostaje informacje w czasie rzeczywistym o każdej próbie, która nie pozwoliła na odpalenie pojazdu oraz raporty o wszystkich próbach alkoholowych. Więcej o produkcie możesz przeczytaj
klikając tutaj - MiX Ostryga – identyfikacja naczep. Dzięki temu rozwiązaniu zarządzający flotą rozpoznaje, która konkretnie naczepa jest podpięta do którego pojazdu
- MiX Vision – kamera dwustronna. Rejestracja w czasie rzeczywistym obrazu z kabiny kierowcy i drogi przed nim. W przypadku wystąpienia zdarzeń takich jak gwałtowne hamowanie, gwałtowne przyspieszenie, nadmierna prędkość czy przekroczenie obrotów zapis z obu kamer jest rejestrowany i udostępnia zapis na mapie w oprogramowaniu MiX Fleet Manager
- MiX 3D – system zdalnego pobierania plików źródłowych *.ddd z tachografów cyfrowych. Dane zarówno z pamięci masowej jaki i kart kierowców są pobierane co określony odstęp czasu. Dane są automatycznie przesyłane na serwery MiX Telematics. Pliki źródłowe mogą automatycznie być wizualizowane w programie TIS-Web, który jest zintegrowany z MiX Fleet Manager lub też udostępniane do zaciągnięcia do innych programów