...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

 
 
 
 

Komputer pokładowy:

Drabpol, FM Communicator
Komputer pokładowy wykorzystywany do systemów zarządzania flotami. Posiada zintegrowany odbiornik GSM oraz GPS. Umożliwia rejestrację parametrów zarówno na podstawie informacji z szyny CAN pojazdu ( do 43 parametrów) jak i zapis sygnałów analogowych z pojazdów/ maszyn nie wyposażonych w szynę CAN ( 8 wejść cyfrowo/analogowych).

Jest to najbardziej rozbudowany system telematyczny dostępny na świecie. Urządzenia są kompatybilne z każdą aktualizacją oprogramowania (urządzenia montowane w 2002 roku nadal pracują z oprogramowaniem wprowadzonym w roku 2017) dzięki czemu inwestycja w system pozwala się wielokrotnie zwrócić.


Cel zastosowania FM Communicator jest różny w zależności od rynku, do którego jest dedykowany. W komunikacji miejskiej celem nadrzędnym jest ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdów jak i całej zajezdni poprzez wpływ na styl jazdy kierowców. W branży maszyn roboczych celem jest rejestracja pracy maszyn i efektywniejsze ich wykorzystywanie.

Główne funkcje:
 

  • rejestracja przebytych tras z zapisem następujących danych: czas i data, przebyty dystans, czas trwania podróży, prędkość pojazdu, obroty silnika, czas rozpoczęcia podróży i jej zakończenia, dane kierowcy (poprzez dodatkowy kluczyk identyfikacyjny lub z tachografu cyfrowego)
  • błędy jazdy: przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów, jazda poza zielonym zakresem, gwałtowne przyśpieszenia, gwałtowne hamowania i nadmierna praca na biegu jałowym
  • identyfikacja kierowcy: dzięki rozpoznawaniu kierowcy/operatora poprzez zastosowanie niebieskiego kluczyka lub też bezpośrednio z karty kierowcy poprzez tachograf cyfrowy wszystkie zdarzenia mogą być rejestrowane zarówna na pojazd lub kierowcę. Dzięki temu przy zastosowaniu w komunikacji miejskiej MiX RIBAS (mobilny trener ekojazdy) możemy bezpośrednio wpłynąć na kierowcę i jego styl jazdy
  • kontrola dostępu: poprzez zastosowanie identyfikacji niebieskim kluczykiem kierowcy/operatora zyskujemy dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użytkowaniem pojazdu. Działa on podobnie do zasady działania immobilizera
  • spersonalizowane zdarzenia: rejestracja otwartych drzwi, wjazd w zakaźną stregę geolokalizacyjną (geofencing), przekroczenie czasu jazdy, włączenie świateł awaryjnych czy temperatura agregatu chlodnicznego
  • dane tachograficzne (sekunda po sekundzie) – statusy takie jak prędkość i obroty zapisywane są sekunda po sekundzie. Informacje te są bardzo istotne przy analizie wypadkowej
  • serwisowanie i przeglądy rejestracyjne: możliwość pełnej rejestracji obsługi pojazdu oraz ustawień przypomnień o zbliżających się serwisach
  • zapis danych GPS – wszelkie informacje obok pozycji GPS są rejestrowane, np. ID pojazdu i kierowcy, czas i data, szerokość i długość geograficzna, prędkość, liczba satelitów itp.
  • aktywne i pasywne śledzenie – śledzenie pojazdu jest możliwe w czasie rzeczywistym i odświeżane nawet co 2 sekundy. Obrazowanie przebytej trasy możliwe jest zarówno na wszystkich rodzajach map Google jak i w trybie Google Earth
  • zarządzanie lokalizacjami – dodawaj, zmieniaj i usuwaj stworzone lokalizacje dzięki czemu można w łatwy sposób rejestrować wjazd do stref zakazanych, rejestrować dodatkowe zdarzenia jak np. otwarcie drzwi naczepy poza dozwoloną strefa itp. W formie przyjaznych raportów otrzymujemy informacje nt. wszystkich zdarzeń, a dodatkowo możliwe jest ustawienie powiadomień SMS o wjeździe do strefy zakazanej czy tez opuszczenie wyznaczonego obszaru
  • aktywne zdarzenia – wszystkie informacje mogą być przesyłane zarówno poprzez email jak również SMS. Użytkownik może wyznaczyć dodatkowe zdarzenia jak np. dotarcie kierowcy do klienta
  • integracja z CANbus – wykorzystując wbudowany moduł CAN i zatwierdzony przez producenta FMS, możemy rejestrować i reagować na wiele danych z CANbus w samochodzie, w tym paliwa, PTO, temperatury silnika, ciśnienia oleju, poziomu płynu chłodzącego itp.


KORZYŚCI:

  • Racjonalizacja zarządzania czasem pracy kierowców.
  • Redukcja zużycia paliwa.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa użytkowania pojazdów ( obniżenie liczby wypadków).
  • Obniżenie kosztów eksploatacji floty.
  • Automatyczna informacja o wjazdach w strefy zakazane.
  • Poprawa motywacji pracowników.

 

DODATKOWE URZĄDZENIA:

  • MiX RIBAS – mobilny trener ekojazdy, więcej czytaj o tym produkcie klikając tutaj
  • MiX ROVI II – tablet oparty o system operacyjny Android. Pozwala na dwustronną komunikację kierowcy-zarządzający flotą. Posiada wbudowaną mapę dla pojazdów ciężarowych, możliwość skanowania dokumentów jak również, dzięki zastosowaniu aplikacji TachoAPI analiza wykroczeń i czas pracy kierowcy w czasie rzeczywistym
  • ContiPressureCheck – system pomiaru ciśnienia i temperatury w ogumieniu. Dzięki połączeniu z FM zarządzający flotą uzyskuje dostęp do danych w czasie rzeczywistym oraz możliwość otrzymywania alertów i wiedzę jak zareagował na nie kierowca. Więcej o produkcie możesz przeczytaj
    klikając tutaj
  • ALCOLOCK – profesjonalny system blokady alkoholowej. Dzięki połączeniu z FM zarządzający flotą dostaje informacje w czasie rzeczywistym o każdej próbie, która nie pozwoliła na odpalenie pojazdu oraz raporty o wszystkich próbach alkoholowych. Więcej o produkcie możesz przeczytaj
    klikając tutaj
  • FM Trailer – identyfikacja naczep. Dzięki temu rozwiązaniu zarządzający flotą rozpoznaje, która konkretnie naczepa jest podpięta do którego pojazdu
  • MiX Vision – kamera dwustronna. Rejestracja w czasie rzeczywistym obrazu z kabiny kierowcy i drogi przed nim. W przypadku wystąpienia zdarzeń takich jak gwałtowne hamowanie, gwałtowne przyspieszenie, nadmierna prędkość czy przekroczenie obrotów zapis z obu kamer jest rejestrowany i udostępnia zapis na mapie w oprogramowaniu MiX Fleet Manager
  • MiX 3D – system zdalnego pobierania plików źródłowych *.ddd z tachografów cyfrowych. Dane zarówno z pamięci masowej jaki i kart kierowców są pobierane co określony odstęp czasu. Dane są automatycznie przesyłane na serwery MiX Telematics. Pliki źródłowe mogą automatycznie być wizualizowane w programie TIS-Web, który jest zintegrowany z MiX Fleet Manager lub też udostępniane do zaciągnięcia do innych programów

 

DEDYKOWANE DLA RYNKU:

transport międzynarodowy i krajowy
Drabpol, telematyka, transport międzynarodowy i krajowy
transport specjalistyczny
Drabpol, telematyka, transport specjalistyczny
komunikacja miejska
Drabpol, telematyka, komunikacja miejska
turystyka
Drabpol, telematyka, turystyka
budownictwo drogowe
Drabpol, telematyka, budownictwo drogowe
kopalnie odkrywkowe
Drabpol, telematyka, kopalnie odkrywkowe
maszyny rolnicze i leśne
Drabpol, telematyka, maszyny rolnicze i leśne
wózki widłowe
Drabpol, telematyka, wózki widłowe
jednostki pływające
Drabpol, telematyka, jednostki pływające