...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Opinie użytkowników CPC 200-T


Opinie użytkowników systemu CPC 200-T

ciśnienie opon w transporcie ponadgabarytowym

Jednym z problemów, z którym borykaliśmy się od początku naszej działalności były wystrzały opon i powiązane z nimi koszty. Ponosiłem je stale i bywały one bardzo często niemałe. Ilość komplikacji, jakie nastręczała pojedyncza przegrzania w konsekwencji rozerwana z siłą opona, była niewspółmierna do samego zdarzenia: opóźnienia dostawy, uszkodzona instalacja elektryczna i/lub pneumatyczna, wymiana kół w środku nocy na autostradzie, zablokowana droga. Długo można wymieniać. To zawsze oznaczało zagrożenie dla moich kierowców i innych użytkowników drogi.
 

Referencje PANAS Transport


Do tej pory w zakresie opon profilaktyka była dość mozolna i czasochłonna. Sprowadzała się do manualnego wykonywania pomiarów ciśnienia w ogumieniu, jego korygowania i rotowania oponami pomiędzy osiami, aby zużywały się równo. Przy tak dużej ilości opon, jakie występują w naczepach niskopodwoziowych należących do mojej floty, nawet zwykłe oględziny zajmują kierowcy sporo czasu. Najlepiej obrazującym ten problem jest fakt, że w naczepie modułowej skonfigurowanej tylko z 9 osi opon do skontrolowania jest 72 szt. Dodam, że nasze zestawy mają bardzo często większą ilość osi.

Do tej pory nie było technologicznego rozwiązania tego problemu. Na szczęście dziś mogę stwierdzić, że ten spędzający momentami sen z powiek temat, został kompleksowo rozwiązany. Bardzo się cieszę z tego, że mamy w tym swój udział. Aktywnie współpracowaliśmy nad tym projektem z fachowcami z firmy Drabpol. Cały proces, chociaż nieprosty, okazał się być stałym i konsekwentnym dążeniem do realizacji postawionych celów. Wynikiem powyższego, jest rozwiązanie gotowe nie tylko dla mojej firmy, ale również dla innych kolegów z branży transportu nienormatywnego.



System pozwala na nieograniczone kombinacje naczep i ciągników między sobą. W jednym pociągu drogowym można nadzorować- w standardzie do 200 kół, na życzenie- nawet do 480 kół.


Referencje PANAS TransportReferencje PANAS TransportReferencje PANAS TransportReferencje PANAS Transport
korzyści

bezpieczeństwo

  • ograniczenie ryzyka wystąpienia 30% awarii na drodze (wg danych ADAC),
  • wpływ na prawidłowe przyleganie opony do drogi: skrócenie drogi hamowania, stabilniejsze prowadzenie,
  • eliminacja wystrzału opony (3% wszystkich usterek opon stanowi natychmiastowy wystrzał)

ekonomia

  • zwrot z inwestycji w 2 lata,
  • zarobek w wysokości 200 tysięcy złotych w okresie 6 lat,
  • inwestycja w jedno koło to jedyne 444 zł na 6 lat!

ekologia

  • zmniejszenie zużycia paliwa,
  • ograniczenie emisji CO2,
  • opony wytrzymują dłuższe przebiegi,
  • zmniejszenie zapotrzebowania na wymianę opon.


zapoznaj się z dodatkowymi korzyściami ekonomicznymi oraz wpływem systemu na bezpieczeństwo i ekologię klikając tutaj
 

System CPC 200-T

jak to działa?

Drabpol, folder CPC 200-T

Komunikacja:
Przesył danych następuje zdalnie z wykorzystaniem szyny CAN pojazdu. Uniwersalny charakter systemu CPC 200-T zapewnia automatyczne rozpoznanie kół oraz ich lokalizację w zestawie bez względu na to, gdzie i w którą stronę wózek został podpięty.

Wizualizacja:

W przypadku awarii ogumienia występują dwa progi informacyjne: zagrożenie (pomarańczowy) oraz stan krytyczny (czerwony).
Dodatkowo system informuje o prawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponie (zielony) oraz braku komunikacji (szary).

Wyświetlacz MVF wizualizuje w jednym oknie wszystkie informacje o oponach znajdujących się w stanie krytycznym i stanie zagrożenia. W przypadku wystąpienia kilku komunikatów w tym samym czasie, oprogramowanie automatycznie nadaje priorytet informacji, która jest najważniejsza.

 
 
Różnice w ilości osi, jak i kół wymusiły konieczność standaryzacji ilości wykorzystywanych CCU (po 2 na moduł), co umożliwia stałe przepinanie wózków między sobą, jak i przenoszenie wyświetlacza z pojazdu do pojazdu. System ma za zadanie pogrupowanie i numerowanie wózków, tak by dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane na wyświetlaczu.

uniwersalność systemu CPC 200-Tuniwersalność systemu CPC 200-Tzestaw wieloczłonowy systemu CPC 200-T

 
Poniżej możliwość pobrania dwóch folderów:

pobierz PDF   informacyjny jasne i przejrzyste zobrazowanie systemu oraz jego korzyści,  
pobierz PDF   techniczny rozbudowany o szczegółowy opis połączeń oraz zasadę działania systemu.