CPC 200-T to inwestycja, a nie koszt
system monitoringu temperatury i ciśnienia opon w transporcie ponadgabarytowym
Zwrot inwestycji w 2 lata!
*) Kalkulacja przykładowa przeprowadzona dla zestawu wyposażonego w 280 kół (3 ciągniki, 30 osi wózka).
- Wydatki na opony rocznie – 115 tysięcy złotych, na 6 lat to kwota 690 tysięcy złotych,
- Inwestycja w system CPC 200-T – 130 tysięcy złotych,
- Zarobek w wysokości 200 tysięcy złotych w okresie 6 lat,
- Łączna wartość ogumienia to 1 milion złotych.
korzyści
- ograniczenie ryzyka wystąpienia 30% awarii na drodze (wg danych ADAC),
- wpływ na prawidłowe przyleganie opony do drogi: skrócenie drogi hamowania, stabilniejsze prowadzenie,
- zwiększenie świadomości marki jako odpowiedzialnego przedsiębiorcy,
- eliminacja wystrzału opony (3% wszystkich usterek opon stanowi natychmiastowy wystrzał)
- zwrot z inwestycji w 2 lata,
- zarobek w wysokości 200 tysięcy złotych w okresie 6 lat,
- inwestycja w jedno koło to jedyne 444 zł na 6 lat!
- zmniejszenie zużycia paliwa,
- ograniczenie emisji CO2,
- opony wytrzymują dłuższe przebiegi,
- ograniczenie gazów powstających przy produkcji ogumienia,
- ograniczenie ilości naturalnego rozkładu gum (powstałych w wyniku wystrzałów na drodze),
- zmniejszenie zapotrzebowania na wymianę opon.
dodatkowe korzyści ekonomiczne:
większa wartość pojazdu przy jego sprzedaży dzięki realnemu przebiegowi (jeżdżąc na stale obniżonym ciśnieniu liczba przejechanych w rzeczywistości kilometrów w stosunku do wskazań licznika to -10%),
- oszczędność czasu przeznaczonego na sprawdzanie ciśnienia i temperatury w ogumieniu,
- ograniczenie ryzyka wystąpienia mandatu z powodu zatrzymania się na autostradzie,
- wyższy komfort pracy kierowcy i pilotów,
- eliminacja przestojów spowodowanych awarią opon.
System CPC 200-T
jak to działa?
Komunikacja:
Przesył danych następuje zdalnie z wykorzystaniem szyny CAN pojazdu. Uniwersalny charakter systemu CPC 200-T zapewnia automatyczne rozpoznanie kół oraz ich lokalizację w zestawie bez względu na to, gdzie i w którą stronę wózek został podpięty.
Wizualizacja:
W przypadku awarii ogumienia występują dwa progi informacyjne: zagrożenie (pomarańczowy) oraz stan krytyczny (czerwony).
Dodatkowo system informuje o prawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponie (zielony) oraz braku komunikacji (szary).
Wyświetlacz MVF wizualizuje w jednym oknie wszystkie informacje o oponach znajdujących się w stanie krytycznym i stanie zagrożenia. W przypadku wystąpienia kilku komunikatów w tym samym czasie, oprogramowanie automatycznie nadaje priorytet informacji, która jest najważniejsza.
Różnice w ilości osi, jak i kół wymusiły konieczność standaryzacji ilości wykorzystywanych CCU (po 2 na moduł), co umożliwia stałe przepinanie wózków między sobą, jak i przenoszenie wyświetlacza z pojazdu do pojazdu. System ma za zadanie pogrupowanie i numerowanie wózków, tak by dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane na wyświetlaczu.
![]() ![]() ![]() |
Poniżej możliwość pobrania dwóch folderów:
![]() |
informacyjny jasne i przejrzyste zobrazowanie systemu oraz jego korzyści, | ||
![]() |
techniczny rozbudowany o szczegółowy opis połączeń oraz zasadę działania systemu. |