System CPC 200-T w transporcie ponadgabarytowym
system monitoringu temperatura i ciśnienie opon
Zaprojektowany dla potrzeb transportu ponadgabarytowego system monitoringu temperatury i ciśnienia opon ma przyjazny kierowcy software, w wygodny sposób grupujący i numerujący wszystkie opony i wózki i z łatwością umożliwiający odnalezienie zagrożonej opony w składzie w trakcie jazdy. Umożliwia on również wygodny przegląd ogumienia w trakcie postoju, tak by poprawić ewentualne parametry przed rozpoczęciem drogi (w przypadku zbliżania się do progu zagrożenia).
Kierowca w sposób szybki i czytelny jest powiadomiony o nieprawidłowym ciśnieniu i temperaturze w kole, a w ciągu 1 min. ma możliwość pobieżnej kontroli ciśnienia i temperatur nawet kilkuset kół (w czasie jazdy) oraz kontroli szczegółowej w każdym kole – na postoju lub przez drugiego kierowcę w czasie jazdy.
Wyświetlacz wyposażony w autorski software firmy Drabpol umożliwia stały nadzór nad wszystkimi wózkami i znajdującymi się na nich kołami. System sam właściwie grupuje i numeruje wózki, tak aby dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane.
Dla łatwiejszego odbioru informacji przez kierowcę wyświetlane są nie tylko wartości numeryczne, ale też i kolory:
- zielony (parametry ciśnienia i temperatury są w normie),
- pomarańczowy (konieczność rozpoczęcia działań zapobiegawczych,
- czerwony – awaria krytyczna (konieczność zatrzymania pojazdu),
- szary – brak łączności koła z czujnikiem.
Przy awarii pojawia się sygnał dźwiękowy, który zabezpiecza ewentualne przeoczenie przez kierowcę komunikatu na wyświetlaczu. System pozwala na nieograniczone kombinacje naczep i ciągników między sobą. w jednym pociągu drogowym można nadzorować – w standardzie do 200 kół, a na życzenie nawet do 480 kół.
- ograniczenie ryzyka wystąpienia 30% awarii na drodze (wg danych ADAC),
- wpływ na prawidłowe przyleganie opony do drogi: skrócenie drogi hamowania, stabilniejsze prowadzenie,
- eliminacja wystrzału opony (3% wszystkich usterek opon stanowi natychmiastowy wystrzał)
- zwrot z inwestycji w 2 lata,
- zarobek w wysokości 200 tysięcy złotych w okresie 6 lat,
- inwestycja w jedno koło to jedyne 444 zł na 6 lat!
- zmniejszenie zużycia paliwa,
- ograniczenie emisji CO2,
- opony wytrzymują dłuższe przebiegi,
- zmniejszenie zapotrzebowania na wymianę opon.
zapoznaj się z dodatkowymi korzyściami ekonomicznymi oraz wpływem systemu na bezpieczeństwo i ekologię klikając tutaj
Elementy składowe systemu:
![]() |
MultiPCB-Box Rozwiązanie firmy Drabpol stanowiące uniwersalny układ elektroniczny. MultiPCB odpowiada za pobieranie danych z licznych CCU i prezentację tych danych na wyświetlaczu jako jeden skład podzielony zgodnie z realnym wyglądem zestawu. |
||
![]() |
CPC Mikroprocesor dokonujący pomiaru ciśnienia oraz temperatury w oponie i wysyłający bezprzewodowo dane do centralnego urządzenia sterującego (CCU). |
||
![]() |
MultiViu Flex Wielofunkcyjne 7-calowe wyświetlacze Continental MVF-T (dotykowy) oraz MVF-KT (dotykowo-manipulacyjny). Dotykowe ekrany z dotykowymi przełącznikami mechanicznymi wyposażone w autorski software firmy Drabpol. Wyświetlacze te bez wszelkich ograniczeń umożliwiają stały nadzór nad wszystkimi wózkami i znajdującymi się na nich kołami. |
||
![]() |
CCU Centralne urządzenie sterujące odbiera sygnał z czujników w oponach i przekazuje do wyświetlacza. |
||
![]() |
RX Dodatkowy odbiornik, wzmacniacz sygnału z czujników, stosowany gdy odległość opony do CCU jest większa niż 10 metrów. |
Z systemem CPC 200-T u producentów naczep
drabpol0Na tegorocznych targach w Monachium nie tylko składaliśmy wizyty naszym niemieckim partnerom. Przybyliśmy na Baumę, by promować także nasz nowatorski projekt w zakresie kontroli ciśnienia i temperatury opon w przewozach ponadgabarytowych CPC 200–T. Projekt ten stanowi część składową całego systemu wspierającego pracę kierowcy w transporcie ponadnormatywnym. Bauma była dla nas doskonałą okazją do nawiązania kontaktów z producentami naczep dla transportu czytaj wiecej...
CPC 200-T Inwestycja w transporcie ponadgabarytowym
drabpol0Koniec problemów z ogumieniem w transporcie ponadgabarytowym. Koszty związane z prowadzeniem przewozów ponadgabarytowych obejmują częste wymiany kół, a co za tym idzie niepotrzebne postoje i opóźnienia w dostawie ładunków. Wymiany te spowodowane są małą średnicą opon, które dodatkowo nie wytrzymują ostrych skrętów i obciążeń. Koszty te można ograniczyć poprzez dokładny, kompleksowy monitoring opon. Niestety dla transportu ponadgabarytowego problemu ogumienia nie czytaj wiecej...
CPC 200-T założenia i realizacja systemu
drabpol0Przewóz ponadgabarytowy, choć może to być zaskakujące biorąc pod uwagę wagę i rozmiary transportowanych ładunków, odbywa się na oponach o średnicy 205cm. To właśnie też ten rozmiar opon w dużej mierze jest przyczyną ich awaryjności, opony nie wytrzymują ostrych skrętów i obciążeń. Pojazdy stosowane w transporcie ponadgabarytowym z racji rozmiarów ich samych oraz niestandardowych rozstawień ładunku przemieszczają się na pewnych czytaj wiecej...
kliknij tutaj | aby zobaczyć wszystkie pozostałe wpisy
System CPC 200-T
jak to działa?
Komunikacja:
Przesył danych następuje zdalnie z wykorzystaniem szyny CAN pojazdu. Uniwersalny charakter systemu CPC 200-T zapewnia automatyczne rozpoznanie kół oraz ich lokalizację w zestawie bez względu na to, gdzie i w którą stronę wózek został podpięty.
Wizualizacja:
W przypadku awarii ogumienia występują dwa progi informacyjne: zagrożenie (pomarańczowy) oraz stan krytyczny (czerwony).
Dodatkowo system informuje o prawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponie (zielony) oraz braku komunikacji (szary).
Wyświetlacz MVF wizualizuje w jednym oknie wszystkie informacje o oponach znajdujących się w stanie krytycznym i stanie zagrożenia. W przypadku wystąpienia kilku komunikatów w tym samym czasie, oprogramowanie automatycznie nadaje priorytet informacji, która jest najważniejsza.
Różnice w ilości osi, jak i kół wymusiły konieczność standaryzacji ilości wykorzystywanych CCU (po 2 na moduł), co umożliwia stałe przepinanie wózków między sobą, jak i przenoszenie wyświetlacza z pojazdu do pojazdu. System ma za zadanie pogrupowanie i numerowanie wózków, tak by dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane na wyświetlaczu.
![]() ![]() ![]() |
Poniżej możliwość pobrania dwóch folderów:
![]() |
informacyjny jasne i przejrzyste zobrazowanie systemu oraz jego korzyści, | ||
![]() |
techniczny rozbudowany o szczegółowy opis połączeń oraz zasadę działania systemu. |