...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

System CPC 200-T w transporcie ponadgabarytowym

system monitoringu temperatura i ciśnienie opon

Zaprojektowany dla potrzeb transportu ponadgabarytowego system monitoringu temperatury i ciśnienia opon ma przyjazny kierowcy software, w wygodny sposób grupujący i numerujący wszystkie opony i wózki i z łatwością umożliwiający odnalezienie zagrożonej opony w składzie w trakcie jazdy. Umożliwia on również wygodny przegląd ogumienia w trakcie postoju, tak by poprawić ewentualne parametry przed rozpoczęciem drogi (w przypadku zbliżania się do progu zagrożenia).
 


Kierowca w sposób szybki i czytelny jest powiadomiony o nieprawidłowym ciśnieniu i temperaturze w kole, a w ciągu 1 min. ma możliwość pobieżnej kontroli ciśnienia i temperatur nawet kilkuset kół (w czasie jazdy) oraz kontroli szczegółowej w każdym kole – na postoju lub przez drugiego kierowcę w czasie jazdy.

Wyświetlacz wyposażony w autorski software firmy Drabpol umożliwia stały nadzór nad wszystkimi wózkami i znajdującymi się na nich kołami. System sam właściwie grupuje i numeruje wózki, tak aby dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane.

 


Dla łatwiejszego odbioru informacji przez kierowcę wyświetlane są nie tylko wartości numeryczne, ale też i kolory:

  • zielony (parametry ciśnienia i temperatury są w normie),
  • pomarańczowy (konieczność rozpoczęcia działań zapobiegawczych,
  • czerwony – awaria krytyczna (konieczność zatrzymania pojazdu),
  • szary – brak łączności koła z czujnikiem.

Przy awarii pojawia się sygnał dźwiękowy, który zabezpiecza ewentualne przeoczenie przez kierowcę komunikatu na wyświetlaczu. System pozwala na nieograniczone kombinacje naczep i ciągników między sobą. w jednym pociągu drogowym można nadzorować – w standardzie do 200 kół, a na życzenie nawet do 480 kół.

korzyści

bezpieczeństwo

  • ograniczenie ryzyka wystąpienia 30% awarii na drodze (wg danych ADAC),
  • wpływ na prawidłowe przyleganie opony do drogi: skrócenie drogi hamowania, stabilniejsze prowadzenie,
  • eliminacja wystrzału opony (3% wszystkich usterek opon stanowi natychmiastowy wystrzał)

ekonomia

  • zwrot z inwestycji w 2 lata,
  • zarobek w wysokości 200 tysięcy złotych w okresie 6 lat,
  • inwestycja w jedno koło to jedyne 444 zł na 6 lat!

ekologia

  • zmniejszenie zużycia paliwa,
  • ograniczenie emisji CO2,
  • opony wytrzymują dłuższe przebiegi,
  • zmniejszenie zapotrzebowania na wymianę opon.


zapoznaj się z dodatkowymi korzyściami ekonomicznymi oraz wpływem systemu na bezpieczeństwo i ekologię klikając tutaj
 

zestaw wieloczłonowy

zestaw wieloczłonowy

CPC 200-T

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Przesył danych następuje zdalnie z wykorzystaniem szyny CAN pojazdu.
Uniwersalny charakter systemu CPC 200-T zapewnia automatyczne
rozpoznanie kół oraz ich lokalizację w zestawie bez względu na to,
gdzie i w którą stronę wózek został podpięty.

MultiPCB

MultiPCB

CCU

CCU

CCU

CCU

ZŁĄCZE SERWISOWE
DIAGNOSTYCZNE

ZŁĄCZE SERWISOWE
DIAGNOSTYCZNE


Elementy składowe systemu:

MPCB      MultiPCB-Box
Rozwiązanie firmy Drabpol stanowiące uniwersalny układ elektroniczny. MultiPCB odpowiada za pobieranie danych z licznych CCU i prezentację tych danych na wyświetlaczu jako jeden skład podzielony zgodnie z realnym wyglądem zestawu.
 
CPC      CPC
Mikroprocesor dokonujący pomiaru ciśnienia oraz temperatury w oponie i wysyłający bezprzewodowo dane do centralnego urządzenia sterującego (CCU).
 
MultiViu Flex      MultiViu Flex
Wielofunkcyjne 7-calowe wyświetlacze Continental MVF-T (dotykowy) oraz MVF-KT (dotykowo-manipulacyjny). Dotykowe ekrany z dotykowymi przełącznikami mechanicznymi wyposażone w autorski software firmy Drabpol. Wyświetlacze te bez wszelkich ograniczeń umożliwiają stały nadzór nad wszystkimi wózkami i znajdującymi się na nich kołami.
 
CCU      CCU
Centralne urządzenie sterujące odbiera sygnał z czujników w oponach i przekazuje do wyświetlacza.
 
RX      RX
Dodatkowy odbiornik, wzmacniacz sygnału z czujników, stosowany gdy odległość opony do CCU jest większa niż 10 metrów.
 
  • Z systemem CPC 200-T u producentów naczep
    drabpol0
    Na tegorocznych targach w Monachium nie tylko składaliśmy wizyty naszym niemieckim partnerom. Przybyliśmy na Baumę, by promować także nasz nowatorski projekt w zakresie kontroli ciśnienia i temperatury opon w przewozach ponadgabarytowych CPC 200–T. Projekt ten stanowi część składową całego systemu wspierającego pracę kierowcy w transporcie ponadnormatywnym. Bauma była dla nas doskonałą okazją do nawiązania kontaktów z producentami naczep dla transportu czytaj wiecej...
  • CPC 200-T Inwestycja w transporcie ponadgabarytowym
    drabpol0
    Koniec problemów z ogumieniem w transporcie ponadgabarytowym. Koszty związane z prowadzeniem przewozów ponadgabarytowych obejmują częste wymiany kół, a co za tym idzie niepotrzebne postoje i opóźnienia w dostawie ładunków. Wymiany te spowodowane są małą średnicą opon, które dodatkowo nie wytrzymują ostrych skrętów i obciążeń. Koszty te można ograniczyć poprzez dokładny, kompleksowy monitoring opon. Niestety dla transportu ponadgabarytowego problemu ogumienia nie czytaj wiecej...
  • CPC 200-T założenia i realizacja systemu
    drabpol0
    Przewóz ponadgabarytowy, choć może to być zaskakujące biorąc pod uwagę wagę i rozmiary transportowanych ładunków, odbywa się na oponach o średnicy 205cm. To właśnie też ten rozmiar opon w dużej mierze jest przyczyną ich awaryjności, opony nie wytrzymują ostrych skrętów i obciążeń. Pojazdy stosowane w transporcie ponadgabarytowym z racji rozmiarów ich samych oraz niestandardowych rozstawień ładunku przemieszczają się na pewnych czytaj wiecej...

kliknij tutaj  | aby zobaczyć wszystkie pozostałe wpisy
 

Uniwersalność systemu

MVF

MVF

CPC

CPC

MultiPCB

MultiPCB

MultiPCB

MultiPCB

MultiPCB

ciągnik

ciągnik

naczepa 3-osiowa

naczepy do 48 kół

do 60 osi
w standardzie 25 osi

od dwóch do nieskończonej
liczby ciągników
w różnych konfiguracjach

od dwóch do nieskończonej
liczby naczep
w różnych konfiguracjach

(różna całkowita liczba kół
4 lub 8 kół na osi)

od 3 do 10 osi

od 2 do 6 osi

od 2 do 6 osi

od 2 do 6 osi

CAN

CAN

System CPC 200-T

jak to działa?

Drabpol, folder CPC 200-T

Komunikacja:
Przesył danych następuje zdalnie z wykorzystaniem szyny CAN pojazdu. Uniwersalny charakter systemu CPC 200-T zapewnia automatyczne rozpoznanie kół oraz ich lokalizację w zestawie bez względu na to, gdzie i w którą stronę wózek został podpięty.

Wizualizacja:

W przypadku awarii ogumienia występują dwa progi informacyjne: zagrożenie (pomarańczowy) oraz stan krytyczny (czerwony).
Dodatkowo system informuje o prawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponie (zielony) oraz braku komunikacji (szary).

Wyświetlacz MVF wizualizuje w jednym oknie wszystkie informacje o oponach znajdujących się w stanie krytycznym i stanie zagrożenia. W przypadku wystąpienia kilku komunikatów w tym samym czasie, oprogramowanie automatycznie nadaje priorytet informacji, która jest najważniejsza.

 
 
Różnice w ilości osi, jak i kół wymusiły konieczność standaryzacji ilości wykorzystywanych CCU (po 2 na moduł), co umożliwia stałe przepinanie wózków między sobą, jak i przenoszenie wyświetlacza z pojazdu do pojazdu. System ma za zadanie pogrupowanie i numerowanie wózków, tak by dane dla kierowcy zostały klarownie zobrazowane na wyświetlaczu.

uniwersalność systemu CPC 200-T uniwersalność systemu CPC 200-T zestaw wieloczłonowy systemu CPC 200-T

 
Poniżej możliwość pobrania dwóch folderów:

pobierz PDF   informacyjny jasne i przejrzyste zobrazowanie systemu oraz jego korzyści,  
pobierz PDF   techniczny rozbudowany o szczegółowy opis połączeń oraz zasadę działania systemu.