...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Warsaw BUS 2017

W roku ubiegłym zadebiutowały Międzynarodowe Targi Warsaw Bus Expo, w których wzięliśmy udział. Również i w tym roku nie zabrakło nas podczas drugiej edycji tego wydarzenia, ściśle dedykowanego branży publicznego transportu zbiorowego. Równocześnie odbyły się I Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki, w których także wzięliśmy udział. Impreza przyciągnęła do Centrum Targowego Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie producentów pojazdów, części i wyposażenia.

Nowością tej edycji była pierwsza ogólnopolska Giełda Autobusów Używanych. W tym roku swoje stoiska mieliśmy na dwóch równoległych imprezach. Oczywiście dominującą była nasza ekspozycja na Warsaw Bus, zajmująca blisko 150 m kw. ze sztandarowym produktem, dedykowanym dla publicznego transportu zbiorowego, jakim jest nowoczesne miejsce pracy kierowcy mFAP.

W tym roku pokazaliśmy aż trzy rozwiązania w zakresie miejsca pracy kierowcy mFAP. Na dwóch z nich zwizualizowane dane prezentowane były na wyświetlaczach MVP. Na pierwszym z nich pojawiły się dwie nowe maski. Jedna z nich, z pewnością zasługująca na uwagę to maska demo, przedstawiająca Energy Flow – czyli bilans energetyczny w autobusie. Mierzone jest średnie zużycie energii, modelowany i mierzony moment obrotowy, prąd i napięcie w akumulatorze i falowniku oraz prędkość magistrali. Dodatkowo przedstawiona jest wizualizacja przepływu energii z akumulatorów do silników (rozładowywanie) lub z silników do akumulatorów (ładowanie). To wszystko porównywane jest w ramach cyklu jazdy na lokalnej linii autobusowej.

Warsaw BUS 2017 Prezentacja mFAP

Na drugim stanowisku z mFapem klienci mogli zapoznać się z kilkoma przykładowymi maskami i za pomocą interaktywnej kierownicy zmieniać ich wygląd bądź sterować kontrastem wyświetlacza. Z kolei na trzecim mFApie pokazaliśmy nasze autorskie rozwiązanie. Zaprezentowaliśmy bowiem na wyświetlaczu 4” MVF własne MENU, służące jako manipulator. Można więc było wysterować klimatyzację części kierowcy i dla pasażerów, fotelem, który posiada elektryczną regulację kąta nachylenia oparcia oraz kąta nachylenia siedziska, czy radioodbiornikiem z RDS, gdzie po sczytaniu nazwy stacji z bazy, pokazujemy logotyp danej stacji, a także pełen podgląd zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu.

Draptuś, ograniczenie prędkości w autobusie na Warsaw BUS 2017
Po raz pierwszy na wyświetlaczu wykorzystaliśmy element ostrzegawczy w postaci naszej firmowej maskotki - sowy Drabtuś, która w języku polskim i angielskim przypominała o ograniczeniu prędkości.

Warsaw BUS 2017 MZA Warszawa, maska przystanku

Lewe ucho wyświetlacza było zintegrowane z prawym i centralnym wyświetlaczem MVP. Wszystko komunikowało się ze sobą za pośrednictwem szyny CAN. Na prawym uchu wyświetlacza 7” pokazaliśmy system kamer w pełni zintegrowany z sylwetką autobusu, który po raz pierwszy zaprezentowaliśmy na MVP w formie animacji. Sylwetka wypełniona była barwami Miejskich Zakładów Komunikacji, z którymi współpracujemy. Na wyświetlaczu pokazany był też system RIBAS – trenażer kierowcy, a także radar, ostrzegający zarówno o konflikcie z przeszkodą, jak i stanie krytycznym – kolizji. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy element ostrzegawczy w postaci naszej firmowej maskotki – sowy Drabtuś. W przypadku ograniczenia prędkości na wyświetlaczu pojawiał się Drabtuś, by przypomnieć wszystkim o fundamentalnej zasadzie w transporcie, jaką jest jego bezpieczeństwo, (ruszał dziubkiem i z głośnika w dwujęzycznej postaci płynęło motto). Taka forma prezentacji wzbudzała spore zainteresowanie wśród naszych klientów. Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać, wdrażamy już kolejne rozwiązania, m.in. telematykę publiczną, sterowanie fotelem i wiele innych.

Warsaw BUS 2017 Radary antykolizyjne

Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy dedykowane dla autobusów radary antykolizyjne, które cechuje jednoczesny pomiar dużych odległości (do 200 m), prędkości względnej, przyspieszenia oraz odległości bocznej.

Swoją premierę na naszym stoisku miały radary antykolizyjne z przeznaczeniem do autobusów. Czujnik radaru ARS dzięki skanowaniu w czasie rzeczywistym umożliwia określenie odległości do obiektu i w zależności od prędkości jazdy określenie ewentualnego ryzyka kolizji. Pojawienie się w polu widzenia anteny radaru obiektów, które mogą zagrażać kolizją, sygnalizowane jest sygnałem dźwiękowym i świetlnym w kabinie kierowcy.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również blokady alkoholowe. Z nowości pokazaliśmy zapowiadaną i długo wyczekiwaną blokadę ALCOLOCK z nowej serii LR, przeznaczoną głównie dla kierowców, którzy mają obowiązek prawny do prowadzenia pojazdów tylko i wyłącznie z blokadą alkoholową. Rozwiązania w zakresie blokad promowaliśmy na naszym stoisku wspólnie z właścicielem firmy ACS/ ALCOLOCK – panem Felixem JE Comeau.

Właściciel firmy ACS/ALCOLOCK, pan Felixem JE Comeau

Blokady alkoholowe, w tym ALCOLOCK z nowej serii LR promowaliśmy na naszym stoisku wspólnie z właścicielem firmy ACS/ALCOLOCK, panem Felixem JE Comeau.

Naszą ofertę dla transportu publicznego uzupełniały systemy kontroli ciśnienia i temperatury opon CPC oraz system pełnego podglądu wokół pojazdu ProViu ASL®360, ładowarki USB czy systemy multimedialne. Te ostatnie prezentowaliśmy zabudowane w zagłówkach foteli, jak również w prezentacyjnym stoliku, gdzie w każdej chwili mogły być schowane. Promowaliśmy również ostatnią nowość w zakresie klimatyzatorów Konvekta – klimatyzator KL 48 T, dedykowany do autobusów miejskich, międzymiastowych oraz turystycznych.

Warsaw BUS 2017 Drabpol telematyka, tachografy

Nasze drugie, niewielkie już stoisko znajdowało się w części, poświęconej targom Transportu, Spedycji i Logistyki. Prezentowaliśmy na nim rozwiązania w zakresie tachografów, takie jak systemu analizy i odczytu danych, papier i wykresówki oraz sam Tachograf DTCO. Nie zabrakło także miejsca dla systemu CPC oraz blokad alkoholowych. Przede wszystkim jednak promowaliśmy usługi naszej całej sieci serwisowej, składającej się z autoryzowanych serwisów obsługujących tachografy, systemy CPC, blokady alkoholowe oraz klimatyzatory.

Miło nam było gościć tutaj przedstawicieli naszych rekomendowanych stacji serwisowych, świadczących usługi w zakresie tachografów, takich jak Mechanika Precyzyjna Czeszel, ZHU TAKS-MOTO Ryszard Wochowski, Mechanika Precyzyjna Tachograf, Józef Strzelczyk oraz firma MATEO. Oba nasze stoiska licznie odwiedzili przedstawiciele producentów autobusów, Miejskich Zakładów Autobusowych, przewoźników autokarowych, firm transportowych oraz instytucji i mediów. Za złożone wizyty serdecznie dziękujemy.

Continental Polska Funtoro Polska Konvekta PolskaAlcolock Polska Molpir Polska