...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Samochód demonstracyjny do prezentacji FAP

Na tegorocznych targach Transexpo prezentowaliśmy Miejsce Pracy Kierowcy w naszym specjalnym demonstracyjnym aucie. Auto to- Dacia Dokker, już latem tego roku, wyposażone zostało w miejsce pracy kierowcy FAP+ z nowoczesnym, 12,3 calowym wyświetlaczem MultiViu Professional.

Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy bezpośrednio prezentować nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy w Zakładach Komunikacji Miejskiej oraz wśród innych przewoźników, odpowiedzialnych za transport zbiorowy w miastach, a także na wielu imprezach targowych, sympozjach i konferencjach.

W czasie demonstracji zawsze podkreślamy, że FAP+ może być indywidualnie dopasowany do wzrostu kierowcy – od 158 do 200 cm, zaś zespół kierownicy/ deski rozdzielczej regulowany jest pod kątem wysokości i nachylenia (kąt 13o). Nasz prezentacyjny FAP wyposażony jest w zbiornik z gazem i po otwarciu zaworów każdy uczestnik prezentacji może samodzielnie sprawdzić możliwości zmiany położenia urządzenia oraz zablokowanie go w ustalonej pozycji.

MVP, kontrola nad pojazdem w trakcie jazdy

Na wyświetlaczu MVP kierowca widzi tylko niezbędne i potrzebne mu informacje, dostosowane do trybu jazdy. Pozwala to kierowcy na pełną kontrolę nad pojazdem, bez zbędnych komunikatów, które odwracają jego uwagę.

MultiViu ® Professional 12

Z przednim wyświetlaczem FAP zintegrowany został wyświetlacz MVP 12 z 12,3-calową strefą prezentowania danych. Na wyświetlaczu prezentujemy kilka masek zaprojektowanych przez naszych programistów dla potrzeb zróżnicowanych odbiorców. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się projekt, opracowany specjalnie dla MZA Warszawa. Na ekranie MVP informacje dla kierowcy pokazywane są w wersji minimalistycznej- tylko te niezbędne i mu potrzebne.

MVP, kontrola nad pojazdem w trakcie jazdy

Wychodzimy z założenia, że jeśli jakiś układ działa poprawnie, to nie zaprzątamy tym faktem uwagi kierowcy. Ta maska ma także możliwość pokazania automatyki związanej z trybem pracy autobusu. Do prędkości 25 km/h pokazywany jest pełen obraz wskaźników (oczywiście w uproszczonej i bardzo czytelnej formie). Powyżej tej prędkości maska zmienia się na wersję pozbawioną pełnych wskaźników, a zostawione są tylko te niezbędne podczas jazdy, tj. aktualna prędkość, bargraf podpowiadający kierowcy czy jeździ ekonomicznie oraz standardowy zestaw informacji, czyli włączone światła, kierunkowskazy i ewentualne alarmy ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej. Ten projekt spotyka się z dużym zainteresowaniem, ponieważ wszyscy uważają, że uwaga kierowcy winna skupić się na drodze i pasażerach. a alarmy i ostrzeżenia mają być czytelne i pokazywać się tylko w razie ich wystąpienia.

Kolejne maski

Kolejne maski pokazują możliwości współpracy wyświetlacza MVP z innymi systemami. I tak na przykład pokazujemy integrację z systemem RIBAS, uczącym kierowców ekonomicznej jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu po pewnym czasie wszyscy kierowcy w bazie opanują doskonale styl bezpiecznej i ekonomicznej jazdy bez dodatkowych szkoleń i nauki jazdy. Styl ekonomiczny będzie także powielany przez wszystkich nowych kierowców, niezależnie od ich dotychczasowych przyzwyczajeń i techniki jazdy. W struktury MVP został wbudowany także system ContiPressureCheck, służący do dynamicznego monitoringu ciśnienia i temperatury w oponach. Kierowca w „fizjologiczny” sposób, czyli tak jak wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, otrzymuje aktualną informację o stanie opon w bezpośrednim zasięgu wzroku. Nie musi szukać tej informacji rozglądając się wokół, a tym samym znacznie podnosi komfort prowadzenia autobusu i bezpieczeństwo jazdy.

MVP, kontrola nad pojazdem w trakcie przystanku

Mała kamera na obudowie FAP-a umożliwia prezentację sygnału wizyjnego na wyświetlaczu MVP – czyli np. pokazanie przestrzeni przed 3. i 4. drzwiami w autobusie przegubowym, gdzie kierowca ma ograniczone pole widzenia.

Kolejnym zintegrowanym system jest Alcolock V3 ™, który kontroluje i zapobiega ewentualnej pracy kierowcy po spożyciu alkoholu. O możliwościach naszych programistów oraz o wydajności MVP świadczy maska wzorowana na wyświetlaczu Fiata 125p, która może nie jest zbyt funkcjonalna w autobusie, ale stanowi znakomitą ilustrację tego, co możemy pokazać na MVP. Jest także wielkim, sentymentalnym prezentem dla kierowców i nieodmiennie przywołuje wspomnienia i zachwyty z ich strony. Do zestawu FAP+ z MVP podłączyliśmy „inteligentną” kierownicę, która posiada wbudowane przyciski sterujące które możemy oprogramować i umożliwić kierowcy sterownie dodatkowymi systemami, wywoływanie nowych funkcji bez odrywania rąk od kierownicy. Taka kierownica wraz z pełną automatyką oferowaną już w MVP w radykalny sposób podnosi możliwości całego zestawu, jest zgodna z aktualnymi trendami i wymaganiami w szeroko pojętej komunikacji miejskiej i zapewnia bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy.

Unique smart sensor wheel

Dodatkowo na obudowie FAP-a umieściliśmy małą kamerę, z której obraz jest przesyłany do centralnej części wyświetlacza. Dzięki temu mamy możliwości prezentacji sygnału wizyjnego na wyświetlaczu MVP, – czyli np. pokazanie przestrzeni przed 3. i 4. drzwiami w autobusie przegubowym, gdzie kierowca ma ograniczone pole widzenia. Ponieważ MVP może współpracować z systemem ProViu ASL®360 mamy możliwość pokazania, że wykorzystując sekwencyjność i programowalność całego układu możemy w sposób bezobsługowy, (czyli bez wyboru i naciskania na kolejne klawisze) dostarczyć kierowcy niezbędne informacje w formie wizualnej. Włączenie prawego kierunkowskazu i prędkość powiedzmy do 10 km/h to stan domyślny, że autobus dojeżdża do przystanku i prawa strona MVP pokazuje widok z góry na to, co się dzieje na przystanku, czy pasażerowie zachowują bezpieczną odległość (ważne w przypadku tłumu) oraz ułatwia i zapobiega uszkadzaniu opon podczas nieostrożnego wjazdu na krawężnik.

Podobnie jest z lewym kierunkowskazem, który wywoła obraz z lewej kamery i zlikwiduje „martwe pole” lusterka wstecznego podczas włączania się do ruchu. Taki sposób demonstracji miejsca pracy kierowcy umożliwia klientom doskonałe zapoznanie się z działaniem naszego produktu. Demonstracyjny Dokker rozpoczął już swoją podróż po Polsce zawitał m.in. na Dolny Śląsk, gdzie mieliśmy przyjemność zaprezentować nasze rozwiązanie w Miejskich Przedsiębiorstwach Komunikacyjnych we Wrocławiu, Głogowie, Świdnicy, Legnicy oraz Jeleniej Górze. Odwiedziliśmy również MZA w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, a także w Kutnie i Łowiczu. Nie sposób wymienić wszystkich odwiedzonych przedsiębiorstw, ponieważ jest ich już kilkadziesiąt.

Continental Polska