...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Ogumienie Przemysłowe Siemianowski Ursus

Firma posiada obecnie stacjonarny serwis opon przy ulicy Bodycha w Warszawie, a także serwis mobilny ze specjalnym autem serwisowym, służącym do wymiany i naprawy opon wielkogabarytowych, rolniczych i przemysłowo- budowlanych. Prowadząc bardzo szeroką działalność na rynku opon, firma postanowiła rozszerzyć zakres swoich produktów i usług w tym sektorze. W związku z tym z końcem 2015 r. przystąpiła do sieci naszych autoryzowanych serwisów partnerskich w zakresie instalacji i obsługi systemu monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck.

Z początkiem roku złożyliśmy sąsiedzką wizytę w firmie „Ogumienie Przemysłowe Siemianowski Ursus”. Spotkanie było okazją do rozmowy z właścicielem firmy- Panem Tadeuszem Siemianowskim.

J.P. (DRABPOL): Pańska firma działa na rynku ogumienia w Polsce już 16 lat. Wasz serwis znajduje się zaledwie kilkaset metrów od naszego biura w Warszawie, więc możemy zaobserwować, że firma się dynamicznie rozwija i w ostatnim okresie dokonała niemałych inwestycji.

T.S.: Naszą działalność rozpoczęliśmy dokładnie w listopadzie 2002 roku jako autoryzowany dystrybutor opon felg i gąsienic metalowo gumowych marki „SOLIDEAL”. Pierwsze nasze działania skupiały się na obsłudze klientów posiadających wózki widłowe. Oferowaliśmy im opony pneumatyczne i super elastyczne oraz opaski amortyzujące. Kilka lat później uruchomiliśmy serwis mobilny wraz z prasą o nacisku 120 ton do wymiany opon super elastycznych wraz z osprzętem do felg od 8” do 20”. W ostatnim zaś roku wybudowaliśmy halę oraz utwardziliśmy plac postojowy.

J.P.: Z jakimi najczęściej uszkodzeniami opon samochodów ciężarowych spotykają się Pańscy pracownicy ?

T.S.: Do najczęstszych uszkodzeń opon z jakimi mamy do czynienia należą najechanie na ostre przedmioty, takie jak śruby, elementy części metalowych, zaś w pojazdach budowlanych to uszkodzenia spowodowane przez pręty wystające z płyt drogowych, metalowe elementy budowlane, otarcie opony o ostre krawędzie, jak również znaczne uderzenia opon spowodowane wpadnięciem koła w dziurę na budowie. Nierzadko te uszkodzenia powodują zniszczenie opony.

J.P.: Czy w maszynach roboczych, pojazdach ciężarowych, w których nastąpiło zniszczenie opony, pracownicy serwisu zauważyli, by opony posiadały jakikolwiek system kontroli ciśnienia?

T.S.: Muszę przyznać, że w tego typu pojazdach to jest rzadkość. W maszynach roboczych opony zazwyczaj nie są chronione żadnymi systemami TPMS. Jednak coraz więcej użytkowników ładowarek kołowych, wozideł oraz samochodów ciężarowych decyduje się na system monitorowania ciśnienia i temperatury ContiPressureCheck.

J.P.: Od maja 2015 roku jesteście Państwo naszym autoryzowanym serwisem partnerskim ContiPressureCheck. W ciągu tego okresu nasza współpraca rozwijała się dość owocnie. Zainstalowaliście systemy monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck do wielu maszyn i pojazdów. U jakich konkretnie klientów system CPC znalazł zastosowanie ?

T.S.: To prawda. Systemy ContiPressureCheck zamontowaliśmy do reach stakerów dla Polzug Intermodal, ładowarek kołowych i wozideł dla Lhoist i innych kopalni kruszyw, do kilkudziesięciu betono- mieszarek dla firmy CEMEX,a także do kilku śmieciarek i hakowców dla przedsiębiorstw oczyszczania miasta.
Oferuję ten produkt moim klientom przy okazji wymiany ogumienia, szczególnie z sektora maszyn budowlanych i przeładunkowych.

J.P.: Niektórzy twierdzą, że w maszynach i samochodach ciężarowych pracujących na budowach nie warto stosować żadnych systemów TPMS, ponieważ opony są często przebijane i niszczone.Jaka jest ocena ochrony opon przez system CPC w tego rodzaju pojazdach?

Tadeusz Siemianowski, Siemianowski Ursus    
"Musimy zdawać sobie sprawę, że opony przemysłowe są bardzo drogie – ceny kształtują się u od 5. do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dlatego warto chronić tego rodzaju ogumienie. Opony pojazdów pracujących na budo- wach, kopalniach i wysypiskach śmieci szczena ich przebicie i tylko szybka reakcja kierowcy pozwoli na ich uratowanie. System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck efektywnie ogranicza liczbę zniszczonych opon, ponieważ natychmiast alarmuje, gdy ciśnienie w oponie spadnie poniżej wymaganego. Ponadto pilnowanie właściwego ciśnienia i temperatury w ogumieniu, zarówno maszyn jak i pojazdów zwiększa ich żywotność. Systemy CPC, jakie wprowadziliśmy do reach stakerów w terminalu kontenerowym Polzug Intermodal w Gądkach, pozwoliły na wydłużenie użytkowania ogumienia o ponad 30%. Zwrot nakładów na zakup i montaż systemu CPC zwrócił się więc w okresie poniżej pół roku eksploatacji maszyny."

Tadeusz Siemianowski
właściciel firmy Ogumienie Przemysłowe
Siemianowski Ursus

 

T.S.: Musimy zdawać sobie sprawę, że opony przemysłowe są bardzo drogie. Najtańsze z nich kosztują 5 tysięcy, a ceny sięgają tu nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.Dlatego warto chronić tego rodzaju ogumienie. Opony pojazdów pracujących na budowach, kopalniach i wysypiskach śmieci szczególnie narażone są na ich przebicie i tylko szybka reakcja kierowcy pozwoli na ich uratowanie. System ContiPressureCheck efektywnie ogranicza liczbę zniszczonych opon, ponieważ natychmiast alarmuje, gdy ciśnienie w oponie spadnie poniżej wymaganego. Ponadto pilnowanie właściwego ciśnienia i temperatury w ogumieniu, zarówno maszyn jak i pojazdów zwiększa ich żywotność.

J.P.: Jaka jest opinia Waszych klientów, użytkujących maszyny lub pojazdy z systemami monitorowania ciśnienia i temperatury opon CPC?

T.S.: Opinie są jak najbardziej pozytywne, a co najważniejsze klienci odczuwają już realne korzyści. Dla przykładu opony Bridgestone wraz z systemami ContiPressureCheck, jakie wprowadziliśmy do reach stakerów w terminalu kontenerowym PolzugIntermodal w Gądkach, pozwoliły na wydłużenie użytkowania ogumienia o ponad 30%. Zwrot nakładów na zakup i montaż systemu CPC zwrócił się więc w okresie poniżej pół roku eksploatacji maszyny. Polecam więc moim klientom Wasz system ContiPressureCheck.

J.P.: A jak oceniają system CPC Pana serwisanci?

T.S.: Posiadam wysoko wykwalifikowanych serwisantów. Pomimo, że montaż czujników w oponach nie należy do najłatwiejszych, sam system ContiPressureCheck jest przez nich wysoko oceniany.

J.P.:W czym możemy pomóc,aby klienci garnęli do Panaserwisu drzwiami i oknami, by zamontować systemy CPC?

T.S.: Trudno dać tu prostą odpowiedź. Sama świadomość, aby wyposażyć swoje maszyny i pojazdy w systemy TPMS nie wystarczy. Zarówno właściciele maszyn roboczych, jak i pojazdów muszą mieć środki finansowe na tego typu urządzenia. Dopiero połączenie tych dwóch czynników pozwoli na zakup systemów ciśnienia i temperatury opon. Na pewno w zwiększeniu sprzedaży pomogłoby nam Wasze wsparcie merytoryczne wśród moich klientów, co bardziej wpłynie na zwiększenie ich świadomości.

J.P.: Weźmiemy Pana cenne rady pod uwagę i wierzymy, że wspólnie pozyskamy nowych klientów na ContiPressureCheck.

Dziękuję bardzo za rozmowę.
Rozmawiał: Jerzy Piątek Dyrektor Handlowy

Continental Polskasystem CPC, Continental

Ogumienie Przemysłowe Siemianowski - Ursus
02 - 495 Warszawa
ul. Stanisława Bodycha 36
tel. (22)723 03 75, (22)723 03 76
e-mail: biuro@ogumienieprzemyslowe.com.pl www.ogumienieprzemyslowe.com.pl