...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

NOWY TACHOGRAF DTCO© 4.0 JUŻ OBOWIĄZUJE!

Nadszedł 15 czerwca 2019 r., a wraz z tą datą obowiązek wyposażenia wszystkich nowo zarejestrowanych lub nowo wyposażonych pojazdów powyżej 3,5 tony, w tachograf cyfrowy nowej generacji – DTCO 4.0.

Wspomniana data bezpośrednio wynika z rozporządzenia 165/2014, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa na drodze oraz zapobieganie manipulacjom tachografów cyfrowych.

Przypomnijmy, że tachograf DTCO 4.0 to całkowicie nowe rozwiązanie , na które składają się:

  • Szybkie i proste uruchamianie dzięki funkcji „plug & play”,
  • Automatyczne pozycjonowanie za pomocą modułu GNSS,
  • Oszczędność czasu na inspekcjach dzięki zdalnej komunikacji DSRC,
  • Standardowy interfejs ITS do systemów zarządzania flotą,
  • Mniej odwiedzin w warsztacie samochodowym dzięki aplikacji konfiguracyjnej DTCO®,
  • Nowy czujnik ruchu KITAS 4.0 do komunikacji między czujnikiem prędkości i tachografem cyfrowym.

Już w marcu przeszkoliliśmy pierwsze serwisy tachografów z pełnej obsługi nowego DTCO 4.0. Serwisy te obok niezbędnej wiedzy w zakresie nowego urządzenia posiadają również niezbędne wyposażenie serwisowe do obsługi tych urządzeń – WorkshopTab 4.0 – jak dotąd jedyne w pełni gotowe narzędzie do pracy z tachografami inteligentnymi zarówno Continental, jak i Stoneridge.

SZKOLENIE TECHNICZNE DTCO 4.0 oraz WORKSHOP TAB 4.X w Continental'u

Sami w dalszym ciągu aktywnie bierzemy udział w szkoleniach poświęconych DTCO 4.0, organizowanych przez producenta urządzeń, gdyż wychodzimy z założenia, że wiedzy w tym temacie nigdy nie za wiele.

Dlatego też z końcem czerwca nasi przedstawiciele z Departamentu Tachografów udali się do siedziby Continental’a w Villingen na kolejne szkolenie z obsługi DTCO 4.0 oraz urządzeń peryferyjnych do jego obsługi.

Na szkoleniu przedstawiono wyczerpujące informacje w zakresie DTCO 4.0 GNSS , nowych nadajników KITAS 4.0 (2185), dokumentacji technicznej oraz połączeń CAN . Skupiono się również na zagadnieniach, związanych z programowaniem tachografów uniwersalnych. Zwrócono też uwagę na zagadnienia prawne (EU) No 799/2016 i 502/2018 oraz dalsze plany z tym związane.

W kolejnym dniu zostały przekazane szczegółowe informacje, dotyczące WorkshopTab, a także obsługi tachografów firm Stoneridge oraz Efas. Aby wyjść naprzeciw zmianom, dotyczącym doposażenia pojazdów z kategorii M1N1 został zaprezentowany najnowszy adapter, spełniający niezbędne wymagania prawne.

Continental Polska