...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Co nowego na IAA?

Cyklicznie co 2 lata obecni jesteśmy na targach IAA w Hanowerze. Tradycyjnie wspieramy naszych partnerów TM4, Continental, Konvekta na ich targowych stoiskach w spotkaniach i rozmowach z naszymi klientami, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Odwiedzamy Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze.

Po raz pierwszy obecni byliśmy na stoisku firmy DANA, która to ponad 3 miesiące temu została właścicielem naszego partnera TM4 – producenta silników elektrycznych. Dana, jako producent m.in. osi napędowych zaprezentowała dwie nowe osie , wyposażone w silniki trakcyjne i falownik TM4.

mFAP, prezentacja produktu

Pokazano również nowy silnik TM4 z serii Motive, dedykowany do samochodów osobowych oraz nową, dwukierunkową ładowarkę BCI20, która już niedługo będzie również dostępna na rynku europejskim.

Continental Polska

Dla naszego partnera targi IAA są zawsze miejscem premier nowości produktowych.Nie inaczej było i w tym roku. Dział Tachografów zaprezentował kompletnie nowy, pierwszy w historii inteligentny tachograf DTCO 4.0. To właśnie w oparciu o to urządzenie będzie budowana nowa infrastruktura kontroli czasu pracy kierowców w całej Europie, w tym i w Polsce.

Obok nowego tachografu, zaprezentowane zostało także przez Continental VDO wyposażenie dodatkowe do wyłącznego narzędzia diagnostycznego, dedykowanego do obsługi DTCO 4.0 - WorkshopTab, które to będzie również niezbędne do obsługi tachografów w stacjach serwisowych.

mFAP, prezentacja produktu

Dział Vehicle Electronics zaprezentował najnowsze miejsce pracy kierowcy mFAP we współpracy z nowym KIBES5 oraz Mux-5.

KIBES5, prezentacja produktu

Produkty z rodziny KIBES5 (ZR5-A/MUX5-B), będące następcą KIBES32 wejdą do produkcji w październiku tego roku. Jednym z największych hitów tegorocznych targów były fotowoltaiczne ogniwa – powstałe zaledwie w ciągu 5 miesięcy we współpracy z działem IAM. Zapewniają one zasilanie do naczep, jak i ciągników siodłowych. Wspomniany dział IAM, powstały specjalnie dla potrzeb dostarczania rozwiązań dedykowanych dla rynku aftermarket, zademonstrował nową serię odbiorników, brandowanych logiem VDO, dedykowanych do pojazdów specjalistycznych, jak również autobusów, autokarów i samochodów ciężarowych. Jest to powrót do korzeni. Radia sygnowane brandem Continental, posiadające inną funkcjonalność nadal pozostają w ofercie firmy.

Dużym zainteresowaniem cieszył się nowy system radarów Continental, zaprezentowany w wyjątkowy sposób – poprzez zastosowanie technologii VR. System ten wspiera kierowcę na każdym etapie drogi – zarówno biernie, poprzez dostarczanie aktualnych informacji, jak i czynnie, poprzez reagowanie automatyczne na zagrożenia na drodze. Tradycyjnie już stoisko firmy Continental należało do jednych z najbardziej obleganych przez klientów z całego świata.

Konvekta Polska

Innowacyjne systemy HVAC do autobusów elektrycznych
Na tegorocznych IAA, Konvekta skupiła się głównie na elektromobilności, prezentując po raz pierwszy system seryjny Konvekta–CO2 pompa ciepła. System ten, dostępny tylko w produkcji seryjnej, umożliwia ekologiczne i ekonomiczne zarządzanie termiczne pojazdem. Klasyczne klimatyzowanie wnętrza pojazdu obejmuje kabinę kierowcy i przedział pasażerski. W elektromobilności powstają dodatkowe wyzwania dla zarządzania termicznego, ponieważ urządzenia pomocnicze również muszą być klimatyzowane. Autobus elektryczny nie produkuje ciepła wylotowego, które można byłoby wykorzystać do ogrzania przedziału pasażerskiego, tak więc np. konwektory czy grzejniki pod siedzeniami muszą być w 100% zasilane przez system zarządzania termicznego.

Potrzebna tu energia może być pozyskiwana albo z kopalnianego materiału opałowego, poprzez elektryczne elementy dodatkowe lub – jako najskuteczniejsze rozwiązanie – poprzez pompę ciepła CO2.

KONVEKTA CO2, premiera na IAA, prezentacja produktu

System oparty na pompie ciepła, zasilany czynnikiem chłodniczym CO2 (R744) jest najbardziej przyjazny dla środowiska i skuteczny w działaniu. Może on zarówno ogrzewać, jak i chłodzić i tym samym zapewniać klimatyzowanie autobusów miejskich w środkowej Europie przez okrągły rok.

KL46SE do autobusów elektrycznych
Nowością na stoisku były także kompaktowe klimatyzacje dachowe KL46SE i KL46TE – lekkie systemy dachowe z elektrycznymi sprężarkami, stosowanymi do trolejbusów, autobusów zasilanych akumulatorami i autobusów hybrydowych. Klimatyzacje te, posiadając wysoką wydajność chłodniczą 22 kW zapewniają komfortowe warunki otoczenia, nawet w temperaturach do 45 ̊C. Wersja klimatyzatora KL46SE przeznaczona jest specjalnie dla regionów o ekstremalnie wysokim wpływie warunków atmosferycznych i środowiskowych i posiada odporny skraplacz miedziany. Natomiast wersja KL46TE wyposażona jest w mikro- kanałowy wymiennik ciepła.

KONVEKTA Taurus, premiera na IAA, prezentacja produktu

Linia TAURUS
Swoją premierę miała również linia TAURUS. Jest to nowoczesna seria, przeznaczona specjalnie dla "ciepłych" krajów (warunki pustynne i tropikalne), gdzie temperatury sięgają do 55 ̊C. Linię TAURUS charakteryzuje się mocną budową i wydajnością chłodniczą 43kW.

TM4 Polska, napędy elektryczne do autobusówContinental PolskaKonvekta Polska