...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

dział rozwoju i wsparcia

centrum szkoleniowe

sieci serwisowe

biuro projektowe

produkty

Laboratorium Analiz Zapisów z Tachografów

DRABPOL News

TM4 Polska, logo

bez spalin, bez hałasu, bez stresu
| bezpiecznie i zdrowo


Silniki elektryczne do pojazdów powyżej 3,5 tony | Silniki elektryczne do autobusów



Będąca w całości własnością spółki Hydro-Québec, TM4 projektuje i produkuje silniki elektryczne, generatory, energoelektronikę i systemy sterowania
odpowiednie dla rynku komercyjnego, motoryzacyjnego, morskiego, górniczego, kolejowego, sportów motorowych i pojazdów rekreacyjnych.

TM4 przyczynia się do najwyższej możliwej wydajności konwersji energii dzięki swojej wiedzy w zakresie silników z magnesami trwałymi, zarządzania temperaturą, uzwojenia cewki, topologii zewnętrznego wirnika oraz algorytmów sterowania silnikiem i falownikiem. Posiadając biura w Kanadzie i Chinach, TM4 posiada ogólnoświatową sieć dystrybucji i wsparcia.

TM4, siedziba firmy
tm4

TM4 produkuje swoje produkty w Kanadzie i Chinach, w ramach wspólnej firmy Prestolite E-Propulsion Systems. Siedziba główna TM4 znajduje się w Boucherville w Kanadzie. Zakład kanadyjski jest wyposażony w półautomatyczną linię produkcyjną, która spełnia rosnące wymagania naszych klientów.

Linie produkcyjne są przystosowane do rocznej wydajności produkcyjnej do 10 000 systemów (silnik, falownik, VMU). Co więcej, niezależne prototypownie pozwalają dostosowywać produkty do konkretnych życzeń klientów.

Zakład produkcyjny o powierzchni 1000 m2 i jest podzielony na stacje produkcyjne: w pełni zintegrowany zespół elektroniki wysokoprądowej i komórka testowa, produkcja stojana, montaż i impregnacja, montaż i wyważanie wirnika, w pełni zintegrowany zespół silnika i komórka testowa, zautomatyzowane testy zgodności i wydajności zespołów układu napędowego. Prototypownia 675 m2: cała elektronika wysokoprądowa, zespoły silnikowe.

Firma Drabpol od 2017 roku została drugim przedstawicielem TM4 w Europie.

 

 
|                    |

TM4, MOTIVE

MOTIVE

To jedne z nowocześniejszych silników do pojazdów poniżej 3,5 tony oraz innych zastosowań specjalnych. Silniki o dużej sprawności o niewielkich rozmiarach i wadze które można wkomponować w łatwy sposób do pojazdów wspomnianych powyżej. System Motive to silnik plus falownik CO150 łącznie tworzą system napędowy. Dołączając inne komponenty TM4 oraz oprogramowanie można w łatwy sposób zelektryfikować pojazd konwencjonalny zgodnie ze swoimi wymogami.
 
 

• silniki elektryczne do pojazdów poniżej 3,5 tony   pobierz PDF

TM4 SUMO

SUMO


To nowoczesne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi. Co wyróżnia te silniki od innych silników centralnych to wirnik zewnętrzny. Seria SUMO jest przeznaczona do pojazdów ciężkich typu autobusy i ciężarówki. Silniki te są instalowane bezpośrednio do osi wyżej wymienionych pojazdów z pominięciem skrzyni biegów, dzięki temu system napędowy jest wydajniejszy i wyeliminowany jest najbardziej skomplikowany element systemu napędowego a przy tym najbardziej awaryjny. Takie rozwiązanie zapewnia również łatwiejszy dostęp serwisowy i trwałość układu.
 
 

• Elektryczny bezpośredni układ napędowy   pobierz PDF
• Waga i wymiary silnika i falownika   pobierz PDF
• Cechy silników elektrycznych   pobierz PDF

TM4 CO150 przetwornice

CO150 przetwornica


Jest to nowoczesna przetwornica która w zależności od zaimplementowanego oprogramowania może pełnić zarówno funkcje falownika jak I przetwornicy dla systemów dodatkowych. Jest to już kolejna generacja tego komponentu gdyż TM4 starając się naprzeciw rosnącym oczekiwaniom swoich klientów cały czas poprawia swoje systemy.

Innowacja zasilania dla hybrydowych i elektrycznych pojazdów   pobierz PDF
Falowniki/ nowoczesne przetwornice   pobierz PDF
Różnej częstotliwości przetwornice DC-AC   pobierz PDF

TM4 Neuro200 Sterowniki

NEURO200 Sterowniki


Sterownik NEURO 200 produkcji firmy TM4 jest jednym z najnowocześniejszy sterowników do pojazdów elektrycznych. Wraz interfejsem SynApps opartym na oprogramowaniu MATLAB/ Simulink tworzy w pełni programowalne narzędzie do rozwoju własnego programu kontrolnego do różnego rodzaju napędów elektrycznych i hybrydowych.

W pełni programowalny kontroler   pobierz PDF
Sterowniki do autobusów elektrycznych   pobierz PDF
Charakterystyka wejść/ wyjść   pobierz PDF

TM4 BCI20 ładowarki

BCI20 ładowarki

BCI20 to innowacyjna dwukierunkowa przetwornica, która działa jako ładowarka i przetwornica do różnych zastosowań w elektrycznych i hybrydowych pojazdach. Jest przeznaczona do pełnego wykorzystania zakres prądu z sieci prądu zmiennego zgodnie z definicją w SAE J1772 dla uzyskania maksymalnej moc ładowania 18 kW przy 240 VAC.
 
 

• Dwukierunkowa ładowarka-przetwornica   pobierz PDF
• Parametry chłodzenia i cechy środowiskowe   pobierz PDF
• Charakterystyka   pobierz PDF

 


 

TM4 SUMO elektryczny bezpośredni układ napędowyTM4 BCI20 dwukierunkowa ładowarka, przetwornicaTM4 NEURO200 otwarty sterownik pojazduTM4 CO150 falownik-przetwornica

TM4 BCI20 ładowarkiTM4 elektryczne autobusy szkolneElektryczne systemy napędowefalowniki/ przetwornice TM4 CO150M4 ośrodek testowyTM4 PEPS zakład produkcyjny w Chinach

  • Elektromobilność w transporcie pasażerskim
    drabpol0
    Po długiej przerwie ponownie wzięliśmy udział w targach Transportu Publicznego Silesia KOMUNIKACJA, zorganizowanych w sosnowieckim Expo Silesia. Tegoroczna, jubileuszowa edycja poświęcona była tematyce elektromobilności i gazomobilności w transporcie pasażerskim. Idąc za tematem przewodnim na naszym stoisku prezentowaliśmy systemy napędu elektrycznego dla autobusów i pojazdów ciężarowych. Promowaliśmy przy tym możliwości integracji systemów w pojeździe oraz ich wizualizacje na wyświetlaczu MVP. Na czytaj wiecej...
  • Innowacyjne napędy w autobusach miejskich
    drabpol0
    Na zaproszenie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej oraz Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Białymstoku wzięliśmy udział w posiedzeniu Komisji Taboru Autobusowego IGKM. Tematem wiodącym spotkania był przegląd najciekawszych rozwiązań w zakresie innowacyjnych napędów w autobusach miejskich. Tematyka konferencji podzielona została na bloki, poświęcone elektromobilności, autobusom wodorowym oraz perspektywom rozwoju silnika diesla i autobusu autonomicznego. Nas najbardziej interesowały zagadnienia elektromobilności, które poruszono w czytaj wiecej...
  • Zalety silników i falowników multifazowych
    drabpol0
    Rozszerzenie naszej oferty o silniki elektryczne do autobusów i pojazdów od 3,5 ton postawiło przed nami szereg wyzwań i nowych zagadnień, z którymi na co dzień spotykają się nasi przedstawiciele, zajmujący się nową grupą produktów. Pytania, jakie często otrzymują od klientów, związane są z podejściem multifazowym TM4 – jakie przewagi mają 6. i 9. fazowe układy napędowe w stosunku do czytaj wiecej...
  • Jak dobrać silnik elektryczny
    drabpol0
    Wybranie właściwego silnika elektrycznego dla określonego pojazdu nie jest zawsze takie proste. Jest wiele aspektów, które trzeba rozważyć i czasem nie bardzo wiemy, od czego mamy zacząć. 1. Charakterystyka pojazdu Właściwości pojazdu, takie jak rozmiar, waga, przeciążenia i aerodynamika są krytycznymi charakterystykami, które ostatecznie określą prędkość, moment obrotowy i wymogi prądowe dla silnika elektrycznego. Te aspekty pomogą zrozumieć, jak warunki czytaj wiecej...
kliknij tutaj  | aby zobaczyć wszystkie pozostałe wpisy

TM4 Polska, kontakt
TM4 Polska | kontakt


DRABPOL Sp. Jawna P. Drabczyński i Wspólnik

42-233 Mykanów k/Częstochowy
ul. Akacjowa 24/26

tel. +48 34 366 00 22,
fax +48 34 366 01 02


Serwis Centralny

42-233 Mykanów k/Częstochowy
ul. Akacjowa 24/26

tel. +48 34 366 00 22

e-mail serwiscentralny@drabpol.pl

Serwis czynny:
pn. – pt 08.00 – 16.00