System elektroniki pojazdowej do pojazdów ciężarowych
System KIBES oferuje dużą elastyczność projektowania w celu realizacji funkcji pojazdu
oraz wymagań klienta końcowego nawet później w trakcie użytkowania pojazdu.

Kontrolowanie i monitorowanie całego pojazdu i jego systemów wykonuje się dzięki rozproszonej elektronice i zarządzaniu energią elektryczną, a także podłączeniu się do czujników i siłowników pojazdu. Wszystkie te zadania wykonywane są w czasie rzeczywistym i o każdym niewłaściwym zachowaniu bądź zajściu, kierowca jest informowany.
Komponenty systemowe:
• Komputer centralny CBCU 3
• Multiplekser MUX2-B
• Multiplekser MUX2-M
• Oprogramowanie KIBES 32
Firma DRABPOL oferuje produkty KIBES trzeciej generacji przyszłościowe i elastyczne rozwiązania
w zakresie oprogramowania i sprzętu, które w pełni integrują się z sieciami CAN.
kibes mały | komponenty systemowe:
CBCU3 to odpowiedź na rosnące potrzeby wiarygodnego i wszechstronnego systemu kontroli pojazdu poprzez inteligentne urządzenie oraz zarządzenie wejściami/wyjściami z kabiny oraz całego pojazdu do jednego urządzenia.
CBCU3 odznacza się nie tylko wysoką niezawodnością i wytrzymałością ale również wysokim potencjałem redukcji wiązek elektrycznych, złącz, przekaźników i bezpieczników. Może współpracować z czterema węzłami (kompatybilne: MUX2-B, MUX2-M i MUX2-BP) poprzez magistralę CAN. DO CBCU3 można podłączyć różne wskaźniki oraz deski wskaźników poprzez magistralę CAN. Możliwe konfiguracje z FlexCluster, MultiViu®Professional12 oraz CB500. Produkty CBCU zapewniają kompletne rozwiązanie systemowe dla autobusów, ciężarówek oraz pojazdów specjalnych dostępnych od ręki w trzech różnych wariantach:
• CBCU3-E rozbudowany, dostępny również w wersji wodoodpornej sterownik
łączący wszystkie funkcjonalne wymagania pojazdów ciężarowych jak również
dużych autobusów i autokarów;
• CBCU3-E24L zapewnia 24V LIN interfejs do taniej komunikacji pomiędzy
siłownikami i czujnikami w pojeździe;
• CBCU3-EL zapewnia standardowy 12V LIN interfejs;

multiplekser MUX2-B
MUX2-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.
Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.
zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.
Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

MUX2-M to multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3. Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 14 wyjść HSS, 2 wyjścia LSS,12 wejść cyfrowych i 2 wejścia analogowe.
zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu.

Komunikacja z kierowcą
• MVF- przyjazny dla użytkownika samodzielny kontroler
z wyświetlaczem, dostępnym w dwóch wersjach rozmiaru
wyświetlacza TFT: 4.3" oraz 7",
• MVP- w pełni programowalny, kolorowy wyświetlacz 12.3" TFT
aktualnie najbardziej innowacyjny panel przyrządów,
• FLEX Cluster- konfigurowalny wyświetlacz z matrycą punktową
oraz maksymalną ochronę przeciwko wodzie i kurzowi.
kliknij tutaj aby zapoznać się ze wszystkimi wyświetlaczami

Oprogramowanie KIBES 32
• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• 32-bitowy system operacyjny oparty na jądrze OSEK,
• Wspiera języki programowania IEC: FBD, SFC i ST,
• Zintegrowany system pomocy, intuicyjna obsługa,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Załączony generator C-code w standardowym jądrze programu,
• Współpraca z systemem WINDOWS,
• Rozszerzone możliwości programowe,
• Interface i klucz sprzętowy USB.
kliknij tutaj aby zobaczyć prezentację KIBES mały

wdrożenia systemu | KIBES 32
zabudowa i montaż
System KIBES wraz z miejscem pracy kierowcy FAP oraz deską wskaźników MOKI znalazł zastosowanie i został wdrożony wśród takich uznanych producentów jak Autosan, Solaris, Solbus, MAZ czy też MAN i Mercedes.
wysoka jakość produktu
Inżynierowie i konstruktorzy tych fabryk potwierdzają wysoką jakość produktu i jego innowacyjność oraz elastyczność i możliwość rozbudowy systemu. Jego możliwości rozwoju i rozbudowy ograniczone są wyłącznie wyobraźnią i umiejętnościami osoby projektującej cały system. Wśród wdrożeń i zastosowań można znaleźć zarówno produkty dedykowane na rynek polski jak i zagraniczny.
łatwa obsługa
Autobusy bazujące na systemie KIBES 32 znajdują uznanie wśród tak wymagających rynków jak rynek skandynawski czy niemiecki. Jego prostota diagnozowania pozwalają na łatwą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pojazdu.
WSPÓLNY PROJEKT Z FIRMĄ KARSAN zakończony sukcesem
drabpol0Blisko 2 lata temu na Międzynarodowej Wystawie Autobusowej „Busworld” w Brukseli nawiązaliśmy pierwsze kontakty z turecką firmą Karsan – producentem szerokiej gamy pojazdów użytkowych. Wybuch pandemii wbrew wszelkim obawom nie zahamował naszej współpracy, a wręcz przeciwnie – wniósł ją na zupełnie nowe, nieznane nam dotąd tory. Brak możliwości osobistych spotkań w związku z wprowadzonym lockdownem zmusił nasze firmy do podjęcia czytaj wiecej...BANKE-DRABPOL – wspólny projekt!
drabpol0Kilka miesięcy temu duński producent elektrycznych śmieciarek, firma Banke Electromotive we współpracy z naszą firmą rozpoczął prace nad swoimi pierwszymi pojazdami elektrycznymi. Od samego początku nasze zaangażowanie w ten projekt dotyczyło zarówno elektroniki pojazdowej, jak również rozwiązań w zakresie integracji i designu miejsca pracy kierowcy FAPSafety+ oraz telematyki pojazdowej MiX Telematics w połączeniu z systemem pomiaru ciśnienia i temperatury opon czytaj wiecej...Modernizacja pojazdów szynowych, FlexCluster
drabpol0Nasza firma bierze aktywny udział w pracach modernizacyjnych, dotyczących pojazdów szynowych. Montujemy wskaźniki z serii CANcockpit w modernizowanych przez Pesę Bydgoszcz autobusach szynowych (dawny ZNTK Poznań). Wskaźniki te programowane są przez nasz Dział Techniczny. Od wielu już lat współpracujemy z firmą MAVEX-REKORD z Raciborza, specjalizującą się m.in. w modernizacji i naprawach środków transportu kolejowego. W tym roku MAVEX-REKORD wykonał modernizację czytaj wiecej...Technologia multipleksowa w służbie wojskowej
drabpol0Oferowane przez nas systemy, a także rozwiązania techniczne można było zobaczyć nie tylko na naszym stoisku, ale co dla nas najważniejsze również w pojazdach naszych Klientów. Nasz zespół zaprojektował i uruchomił całą instalację elektryczną opartą o system KIBES dla pierwszego transportera opancerzonego HIPOPOTAM firmy AMZ Kutno. Sami stworzyliśmy program dla pierwszego prototypu, następnie przeszkoliliśmy pracowników AMZ, by przejęli później rozwój czytaj wiecej...