...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

dział rozwoju i wsparcia

centrum szkoleniowe

sieci serwisowe

biuro projektowe

produkty

Laboratorium Analiz Zapisów z Tachografów

DRABPOL News

Continental

Systemy elektroniki pojazdowej do autobusów i pojazdów specjalnych

Każdy z użytkowników pojazdu zyskuje pewność i łatwość w jego obsłudze. Kierowca przez zwiększenie ergonomii i ujednolicenie
położenia poszczególnych klawiszy a mechanik czy obsługa serwisowa przez łatwość diagnozy i uproszczenie jej procedur.
W parze z unifikacją pojazdu i miejsca pracy kierowcy zyskujemy wartości dodane takie jak zmniejszenie ilości zróżnicowanych
części zamiennych przez uzyskanie jednego dostawcy.

Dostawcy, który posiada "z półki" wszystkie komponenty systemu i elementy elektroniczne autobusu.

Drabpol, Continental, KIBES, duży

Stosując system KIBES i jego komponenty m.in. miejsce pracy kierowcy FAP unifikujemy swoją flotę pojazdów zmniejszając ich różnorodność pod względem sprzętowym i użytkowym.

Komponenty systemowe:


• Komputer centralny ZR32-A

• Multiplekser MUX2-B
• Multiplekser MUX2-M
• Oprogramowanie KIBES 32
kibes duży | prezentacja systemu
Firma DRABPOL oferuje produkty KIBES trzeciej generacji przyszłościowe i elastyczne rozwiązania
w zakresie oprogramowania i sprzętu, które w pełni integrują się z sieciami CAN.


kliknij gdziekolwiek w celu uruchomienia prezentacji

kibes duży | komponenty systemowe:


Drabpol, Continental, komputer centralny ZR32-A
 
Komputer centralny ZR32-A

Komputer centralny ZR32-A to inteligentny i wszechstronny sterownik, którego można użyć z różną ilością węzłów multipleksowych (maksymalnie 16) w systemach multipleksowych wysokiej klasy.

Urządzenie kompatybilne z węzłami MUX2-B, MUX2-M oraz MUX2-BP, które można połączyć za pomocą dwóch szyn CAN. Dostarcza wydajną strukturę CAN do podłączenia różnych wskaźników i desek: MOKI3, FlexCluster, MultiViu® Professional12 i CB500 jak również miejsce pracy kierowcy DWP lub DWP+. Co więcej, elektroniczna sieć CAN obejmuje CAN toru napędu, CAN ogólnego przeznaczenia i CAN nadwozia. ZR32-A również łączy program EOL, diagnozę oraz kontrolę poprzez model oparty na aplikacji KIBES®-32.

• Komputer centralny ogólnego zastosowania,
• Kompleksowa obsługa bramek logicznych,
• Element wykonawczy dla programowania EOL i diagnostyki,
• Programowalny przez PLC Tool logiCAD/32 → IEC 61131-3.

  • właściwości ZR32-A (rozwiń/zwiń)
    • właściwości ZR32-A
      2 procesory 32 bit RISC
      6 CAN interfaces (włączając CANopen)
      SAE J1708/J1587 interface
      Diagnostyka & EOL na KWP2000 przez K-Line (ISO15765 on P-CAN)
      diagnostyka ASAM
      2 wyjścia LS + 7 wyjść LS (programowalne jako wejścia)
      3 sygnały Wake-up
      1 sygnał diagnostyczny I/O
      Poziom zabezpieczenia IP40
      Obsługuje wszystkie modele MUX2-x (MUX3-x)
      System operacyjny OSEK

Drabpol, Continental, multiplekser MUX2-B
 

multiplekser MUX2-B

MUX2-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.

Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.

zastosowanie:

• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.

Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

  • właściwości MUX2-B (rozwiń/zwiń)
    • właściwości MUX2-B
      Jedna wersja dla 12V i 24V
      1 CAN interface
      24 wyjścia HS 78A (30A) łącznie
      8 wyjść LS 24A (8A) łącznie
      24 cyfrowych wejść, parametryzowanych
      6 wejść analogowych, parametryzowanych
      Poziom zabezpieczeń IP40

Drabpol, Continental, multiplekser MUX2-M
 
multiplekser MUX2-M

MUX2-M to multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3. Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 14 wyjść HSS, 2 wyjścia LSS,12 wejść cyfrowych i 2 wejścia analogowe.

zastosowanie:

• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu.


  • właściwości MUX2-M (rozwiń/zwiń)
    • właściwości MUX2-M
      Jedna wersja dla 12V i 24V
      1 CAN interface
      14 wyjścia HS 78A (30A) łącznie
      2 wyjścia LS 24A (8A) łącznie
      12 cyfrowych wejść, parametryzowanych
      2 wejścia analogowe, parametryzowane
      Poziom zabezpieczeń IP40

 


Drabpol, Continental, KIBES duży, architektura

Oprogramowanie KIBES 32


• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• 32-bitowy system operacyjny oparty na jądrze OSEK,
• Wspiera języki programowania IEC: FBD, SFC i ST,
• Zintegrowany system pomocy,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Załączony generator C-code w standardowym jądrze programu,
• Współpraca z systemem WINDOWS,
• Rozszerzone możliwości programowe,
• Intuicyjna obsługa,
• Interface i klucz sprzętowy USB.

 
kliknij tutaj aby zobaczyć prezentację KIBES duży
 


 

Continental, KIBES, wdrożenia systemu

wdrożenia systemu | KIBES 32


zabudowa i montaż

System KIBES wraz z miejscem pracy kierowcy FAP oraz deską wskaźników MOKI znalazł zastosowanie i został wdrożony wśród takich uznanych producentów jak Autosan, Solaris, Solbus, MAZ czy też MAN i Mercedes.


wysoka jakość produktu

Inżynierowie i konstruktorzy tych fabryk potwierdzają wysoką jakość produktu i jego innowacyjność oraz elastyczność i możliwość rozbudowy systemu. Jego możliwości rozwoju i rozbudowy ograniczone są wyłącznie wyobraźnią i umiejętnościami osoby projektującej cały system. Wśród wdrożeń i zastosowań można znaleźć zarówno produkty dedykowane na rynek polski jak i zagraniczny.


łatwa obsługa

Autobusy bazujące na systemie KIBES 32 znajdują uznanie wśród tak wymagających rynków jak rynek skandynawski czy niemiecki. Jego prostota diagnozowania pozwalają na łatwą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pojazdu.

  • Modernizacja pojazdów szynowych, FlexCluster
    drabpol0
    Nasza firma bierze aktywny udział w pracach modernizacyjnych, dotyczących pojazdów szynowych. Montujemy wskaźniki z serii CANcockpit w modernizowanych przez Pesę Bydgoszcz autobusach szynowych (dawny ZNTK Poznań). Wskaźniki te programowane są przez nasz Dział Techniczny. Od wielu już lat współpracujemy z firmą MAVEX-REKORD z Raciborza, specjalizującą się m.in. w modernizacji i naprawach środków transportu kolejowego. W tym roku MAVEX-REKORD wykonał modernizację czytaj wiecej...
  • Technologia multipleksowa w służbie wojskowej
    drabpol0
    Oferowane przez nas systemy, a także rozwiązania techniczne można było zobaczyć nie tylko na naszym stoisku, ale co dla nas najważniejsze również w pojazdach naszych Klientów. Nasz zespół zaprojektował i uruchomił całą instalację elektryczną opartą o system KIBES dla pierwszego transportera opancerzonego HIPOPOTAM firmy AMZ Kutno. Sami stworzyliśmy program dla pierwszego prototypu, następnie przeszkoliliśmy pracowników AMZ, by przejęli później rozwój czytaj wiecej...
  • Premiera ciągnika Farmtrac, system CPC, FlexCluster, kibes
    DRABPOL News nr 660
    Po raz pierwszy na targach na stoisku firmy FARMTRAC zaprezentowano ciągnik rolniczy Farmtrac 7100 z systemem monitoringu ciśnienia i temperatury w oponach (CPC), gdzie parametry te wyświetlane są na desce FlexCluster. Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy się w charakterze wystawcy na poświęconych przemysłowi drzewnemu targach LAS-EXPO, połączonych z Międzynarodowymi Targami Techniki Rolniczej AGROTECH. Nasza targowa oferta dedykowana była głównie do maszyn, czytaj wiecej...
  • Prezentacyjny firmowy bus “Mobilny Drabpol” wyruszył w trasę
    DRABPOL News nr 660
    Z "Mobilnym Drabpolem" dopasujemy się do wymagań klienta pod względem czasu, miejsca oraz zainteresowania konkretnymi produktami. Z początkiem marca "Mobilny Drabpol" wyruszył w trasę – w odwiedziny do naszych klientów. Bus liczy 9 miejsc siedzących, łącznie z kierowcą. W miejsce zdemontowanych siedzeń pojawiła się nowa zabudowa, a zarazem podstawa pod trzy 32- calowe monitory. Klienci mogą oglądać na nich prezentacje czytaj wiecej...
kliknij tutaj  | aby zobaczyć wszystkie pozostałe wpisy