Systemy elektroniki pojazdowej do autobusów i pojazdów specjalnych
Każdy z użytkowników pojazdu zyskuje pewność i łatwość w jego obsłudze. Kierowca przez zwiększenie ergonomii i ujednolicenie
położenia poszczególnych klawiszy a mechanik czy obsługa serwisowa przez łatwość diagnozy i uproszczenie jej procedur.
W parze z unifikacją pojazdu i miejsca pracy kierowcy zyskujemy wartości dodane takie jak zmniejszenie ilości zróżnicowanych
części zamiennych przez uzyskanie jednego dostawcy.
Dostawcy, który posiada "z półki" wszystkie komponenty systemu i elementy elektroniczne autobusu.

Stosując system KIBES i jego komponenty m.in. miejsce pracy kierowcy FAP unifikujemy swoją flotę pojazdów zmniejszając ich różnorodność pod względem sprzętowym i użytkowym.
Komponenty systemowe:
• Komputer centralny ZR5-A
• Multiplekser MUX5-B
• Oprogramowanie KIBES 5
Firma DRABPOL oferuje produkty KIBES trzeciej generacji przyszłościowe i elastyczne rozwiązania
w zakresie oprogramowania i sprzętu, które w pełni integrują się z sieciami CAN.
kibes duży | komponenty systemowe:
Komputer centralny ZR5-A to inteligentny i wszechstronny sterownik, którego można użyć z różną ilością węzłów multipleksowych (maksymalnie 18) w systemach multipleksowych wysokiej klasy.
Urządzenie kompatybilne z węzłami MUX5-B, które można połączyć za pomocą trzech szyn CAN. Dostarcza wydajną strukturę CAN do podłączenia różnych wskaźników i desek: MOKI3, FlexCluster, MultiViu® Professional12 i CB500 jak również miejsce pracy kierowcy DWP lub DWP+. Co więcej, elektroniczna sieć CAN obejmuje CAN toru napędu, CAN ogólnego przeznaczenia i CAN nadwozia. ZR5-A również łączy program EOL, diagnozę oraz kontrolę poprzez model oparty na aplikacji KIBES®-5.
• Komputer centralny ogólnego zastosowania,
• Kompleksowa obsługa bramek logicznych,
• Element wykonawczy dla programowania EOL i diagnostyki,
• Programowalny przez PLC Tool logiCAD/32 → IEC 61131-3.

multiplekser MUX5-B
MUX5-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR5-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.
Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.
zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.
Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

Komunikacja z kierowcą
• FAP nowoczesne i zunifikowane miejsce pracy kierowcy
spełniające rygorystyczne normy między innymi VDV
• mFAP miejsce pracy kierowcy o najlepszych cechach
ergonomii, przestrzeni i komfortu
• MVP w pełni programowalny, kolorowy wyświetlacz 12.3” TFT
• MOKI3 deska wskaźników wraz z wyświetlaczem
• DMUX3 wyświetlacz ciekłokrystaliczny, dostępny w wersji
monochromatycznej oraz kolorowej
kliknij tutaj aby zapoznać się ze wszystkimi wyświetlaczami

Oprogramowanie KIBES 5
• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• Automatyczne generowanie dokumentacji,
• Wygodny menedżer konfiguracji,
• Rozszerzona pomoc kontekstowa,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Wyróżnianie składni w tekście strukturalnym, a także funkcje debugowania krok po kroku, które pozwalają zaoszczędzić czas podczas analizowania złożonych programów.
• Wstępnie zdefiniowane szablony, zapewniają oszczędność czasu programowania i redukują problemy ze składnią
kliknij tutaj aby zobaczyć prezentację KIBES duży

wdrożenia systemu | KIBES 5
zabudowa i montaż
System KIBES wraz z miejscem pracy kierowcy FAP oraz deską wskaźników MOKI znalazł zastosowanie i został wdrożony wśród takich uznanych producentów jak Autosan, Solaris, Solbus, MAZ czy też MAN i Mercedes.
wysoka jakość produktu
Inżynierowie i konstruktorzy tych fabryk potwierdzają wysoką jakość produktu i jego innowacyjność oraz elastyczność i możliwość rozbudowy systemu. Jego możliwości rozwoju i rozbudowy ograniczone są wyłącznie wyobraźnią i umiejętnościami osoby projektującej cały system. Wśród wdrożeń i zastosowań można znaleźć zarówno produkty dedykowane na rynek polski jak i zagraniczny.
łatwa obsługa
Autobusy bazujące na systemie KIBES 5 znajdują uznanie wśród tak wymagających rynków jak rynek skandynawski czy niemiecki. Jego prostota diagnozowania pozwalają na łatwą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pojazdu.
WSPÓLNY PROJEKT Z FIRMĄ KARSAN zakończony sukcesem
drabpol0Blisko 2 lata temu na Międzynarodowej Wystawie Autobusowej „Busworld” w Brukseli nawiązaliśmy pierwsze kontakty z turecką firmą Karsan – producentem szerokiej gamy pojazdów użytkowych. Wybuch pandemii wbrew wszelkim obawom nie zahamował naszej współpracy, a wręcz przeciwnie – wniósł ją na zupełnie nowe, nieznane nam dotąd tory. Brak możliwości osobistych spotkań w związku z wprowadzonym lockdownem zmusił nasze firmy do podjęcia czytaj wiecej...BANKE-DRABPOL – wspólny projekt!
drabpol0Kilka miesięcy temu duński producent elektrycznych śmieciarek, firma Banke Electromotive we współpracy z naszą firmą rozpoczął prace nad swoimi pierwszymi pojazdami elektrycznymi. Od samego początku nasze zaangażowanie w ten projekt dotyczyło zarówno elektroniki pojazdowej, jak również rozwiązań w zakresie integracji i designu miejsca pracy kierowcy FAPSafety+ oraz telematyki pojazdowej MiX Telematics w połączeniu z systemem pomiaru ciśnienia i temperatury opon czytaj wiecej...Modernizacja pojazdów szynowych, FlexCluster
drabpol0Nasza firma bierze aktywny udział w pracach modernizacyjnych, dotyczących pojazdów szynowych. Montujemy wskaźniki z serii CANcockpit w modernizowanych przez Pesę Bydgoszcz autobusach szynowych (dawny ZNTK Poznań). Wskaźniki te programowane są przez nasz Dział Techniczny. Od wielu już lat współpracujemy z firmą MAVEX-REKORD z Raciborza, specjalizującą się m.in. w modernizacji i naprawach środków transportu kolejowego. W tym roku MAVEX-REKORD wykonał modernizację czytaj wiecej...Technologia multipleksowa w służbie wojskowej
drabpol0Oferowane przez nas systemy, a także rozwiązania techniczne można było zobaczyć nie tylko na naszym stoisku, ale co dla nas najważniejsze również w pojazdach naszych Klientów. Nasz zespół zaprojektował i uruchomił całą instalację elektryczną opartą o system KIBES dla pierwszego transportera opancerzonego HIPOPOTAM firmy AMZ Kutno. Sami stworzyliśmy program dla pierwszego prototypu, następnie przeszkoliliśmy pracowników AMZ, by przejęli później rozwój czytaj wiecej...