Systemy elektroniki pojazdowej do autobusów i pojazdów specjalnych
Każdy z użytkowników pojazdu zyskuje pewność i łatwość w jego obsłudze. Kierowca przez zwiększenie ergonomii i ujednolicenie
położenia poszczególnych klawiszy a mechanik czy obsługa serwisowa przez łatwość diagnozy i uproszczenie jej procedur.
W parze z unifikacją pojazdu i miejsca pracy kierowcy zyskujemy wartości dodane takie jak zmniejszenie ilości zróżnicowanych
części zamiennych przez uzyskanie jednego dostawcy.
Dostawcy, który posiada "z półki" wszystkie komponenty systemu i elementy elektroniczne autobusu.

Stosując system KIBES i jego komponenty m.in. miejsce pracy kierowcy FAP unifikujemy swoją flotę pojazdów zmniejszając ich różnorodność pod względem sprzętowym i użytkowym.
Komponenty systemowe:
• Komputer centralny ZR32-A
• Multiplekser MUX2-B
• Multiplekser MUX2-M
• Oprogramowanie KIBES 32
Firma DRABPOL oferuje produkty KIBES trzeciej generacji przyszłościowe i elastyczne rozwiązania
w zakresie oprogramowania i sprzętu, które w pełni integrują się z sieciami CAN.
kibes duży | komponenty systemowe:
Komputer centralny ZR32-A to inteligentny i wszechstronny sterownik, którego można użyć z różną ilością węzłów multipleksowych (maksymalnie 16) w systemach multipleksowych wysokiej klasy.
Urządzenie kompatybilne z węzłami MUX2-B, MUX2-M oraz MUX2-BP, które można połączyć za pomocą dwóch szyn CAN. Dostarcza wydajną strukturę CAN do podłączenia różnych wskaźników i desek: MOKI3, FlexCluster, MultiViu® Professional12 i CB500 jak również miejsce pracy kierowcy DWP lub DWP+. Co więcej, elektroniczna sieć CAN obejmuje CAN toru napędu, CAN ogólnego przeznaczenia i CAN nadwozia. ZR32-A również łączy program EOL, diagnozę oraz kontrolę poprzez model oparty na aplikacji KIBES®-32.
• Komputer centralny ogólnego zastosowania,
• Kompleksowa obsługa bramek logicznych,
• Element wykonawczy dla programowania EOL i diagnostyki,
• Programowalny przez PLC Tool logiCAD/32 → IEC 61131-3.

multiplekser MUX2-B
MUX2-B multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3 oraz wiele wyjść i wejść.
Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 24 wyjść HSS, 8 wyjść LSS, 24 wejść cyfrowych i 6 wejść analogowych.
zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu,
• Pełna standaryzacja dla rodziny produktów MUX.
Każdy z multiplekserów może być zastąpiony innym tego samego typu.
Multipleksery konkurencji nie dają takiej możliwości.

MUX2-M to multiplekser ogólnego zastosowania to urządzenie stworzone dla decentralizacji systemu. Posiada jedną magistralę CAN podłączoną do komputera centralnego ZR32-A lub CBCU3. Zaprojektowany do instalacji w kabinach, zapewnia wbudowaną diagnostykę, ochronę oraz liczne wejścia i wyjścia: 14 wyjść HSS, 2 wyjścia LSS,12 wejść cyfrowych i 2 wejścia analogowe.
zastosowanie:
• Węzeł multipleksowy ogólnego zastosowania,
• Wbudowana diagnostyka i zabezpieczenia,
• Rozbudowane możliwości wejść i wyjść,
• Instalacja wewnątrz pojazdu.

Komunikacja z kierowcą
• FAP nowoczesne i zunifikowane miejsce pracy kierowcy
spełniające rygorystyczne normy między innymi VDV
• mFAP miejsce pracy kierowcy o najlepszych cechach
ergonomii, przestrzeni i komfortu
• MVP w pełni programowalny, kolorowy wyświetlacz 12.3” TFT
• MOKI3 deska wskaźników wraz z wyświetlaczem
• DMUX3 wyświetlacz ciekłokrystaliczny, dostępny w wersji
monochromatycznej oraz kolorowej
kliknij tutaj aby zapoznać się ze wszystkimi wyświetlaczami

Oprogramowanie KIBES 32
• Program blokowy zgodny z IEC 61131-3,
• 32-bitowy system operacyjny oparty na jądrze OSEK,
• Wspiera języki programowania IEC: FBD, SFC i ST,
• Zintegrowany system pomocy,
• Symulacja off-line i test on-line w postaci graficznej,
• Załączony generator C-code w standardowym jądrze programu,
• Współpraca z systemem WINDOWS,
• Rozszerzone możliwości programowe,
• Intuicyjna obsługa,
• Interface i klucz sprzętowy USB.
kliknij tutaj aby zobaczyć prezentację KIBES duży

wdrożenia systemu | KIBES 32
zabudowa i montaż
System KIBES wraz z miejscem pracy kierowcy FAP oraz deską wskaźników MOKI znalazł zastosowanie i został wdrożony wśród takich uznanych producentów jak Autosan, Solaris, Solbus, MAZ czy też MAN i Mercedes.
wysoka jakość produktu
Inżynierowie i konstruktorzy tych fabryk potwierdzają wysoką jakość produktu i jego innowacyjność oraz elastyczność i możliwość rozbudowy systemu. Jego możliwości rozwoju i rozbudowy ograniczone są wyłącznie wyobraźnią i umiejętnościami osoby projektującej cały system. Wśród wdrożeń i zastosowań można znaleźć zarówno produkty dedykowane na rynek polski jak i zagraniczny.
łatwa obsługa
Autobusy bazujące na systemie KIBES 32 znajdują uznanie wśród tak wymagających rynków jak rynek skandynawski czy niemiecki. Jego prostota diagnozowania pozwalają na łatwą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pojazdu.
BANKE-DRABPOL – wspólny projekt!
drabpol0Kilka miesięcy temu duński producent elektrycznych śmieciarek, firma Banke Electromotive we współpracy z naszą firmą rozpoczął prace nad swoimi pierwszymi pojazdami elektrycznymi. Od samego początku nasze zaangażowanie w ten projekt dotyczyło zarówno elektroniki pojazdowej, jak również rozwiązań w zakresie integracji i designu miejsca pracy kierowcy FAPSafety+ oraz telematyki pojazdowej MiX Telematics w połączeniu z systemem pomiaru ciśnienia i temperatury opon czytaj wiecej...Modernizacja pojazdów szynowych, FlexCluster
drabpol0Nasza firma bierze aktywny udział w pracach modernizacyjnych, dotyczących pojazdów szynowych. Montujemy wskaźniki z serii CANcockpit w modernizowanych przez Pesę Bydgoszcz autobusach szynowych (dawny ZNTK Poznań). Wskaźniki te programowane są przez nasz Dział Techniczny. Od wielu już lat współpracujemy z firmą MAVEX-REKORD z Raciborza, specjalizującą się m.in. w modernizacji i naprawach środków transportu kolejowego. W tym roku MAVEX-REKORD wykonał modernizację czytaj wiecej...Technologia multipleksowa w służbie wojskowej
drabpol0Oferowane przez nas systemy, a także rozwiązania techniczne można było zobaczyć nie tylko na naszym stoisku, ale co dla nas najważniejsze również w pojazdach naszych Klientów. Nasz zespół zaprojektował i uruchomił całą instalację elektryczną opartą o system KIBES dla pierwszego transportera opancerzonego HIPOPOTAM firmy AMZ Kutno. Sami stworzyliśmy program dla pierwszego prototypu, następnie przeszkoliliśmy pracowników AMZ, by przejęli później rozwój czytaj wiecej...Premiera ciągnika Farmtrac, system CPC, FlexCluster, kibes
DRABPOL News nr 660Po raz pierwszy na targach na stoisku firmy FARMTRAC zaprezentowano ciągnik rolniczy Farmtrac 7100 z systemem monitoringu ciśnienia i temperatury w oponach (CPC), gdzie parametry te wyświetlane są na desce FlexCluster. Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy się w charakterze wystawcy na poświęconych przemysłowi drzewnemu targach LAS-EXPO, połączonych z Międzynarodowymi Targami Techniki Rolniczej AGROTECH. Nasza targowa oferta dedykowana była głównie do maszyn, czytaj wiecej...