...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

Miejsce pracy kierowcy FAP

dział rozwoju i wsparcia

centrum szkoleniowe

sieci serwisowe

biuro projektowe

produkty

Laboratorium Analiz Zapisów z Tachografów

DRABPOL News

Continental

Miejsce pracy kierowcy nowej generacji (FAP)

To nowa jakość w kokpitach stosowanych obecnie w autobusach miejskich. Wyposażenie floty pojazdów w nowoczesny
system zarządzania elektroniką pokładową KIBES wraz z ergonomicznym miejscem pracy kierowcy FAP, powoduje
unifikację w ramach posiadanego parku pojazdów, a w konsekwencji wysoki stopień zintegrowania w zarządzaniu flotą pojazdów.

Od dawna optymalne miejsce pracy kierowcy w autobusach liniowych było celem grupy ekspertów złożonej z naukowców,
producentów i praktyków. Ergonomiczne badania w ostatnich dwóch dziesięcioleciach wskazywały znaczne obciążenia
w miejscu pracy kierowcy.

Drabpol, Continental, FAP
oszczędności kosztów

Śmiało możemy powiedzieć, że miejsce pracy kierowcy (FAP) z nową deską MOKI to nowa jakość w kokpitach stosowanych obecnie w autobusach miejskich. Wyposażenie floty pojazdów w nowoczesny system zarządzania elektroniką pokładową KIBES wraz z ergonomicznym miejscem pracy kierowcy FAP powoduję unifikację w ramach posiadanego parku pojazdów, a w konsekwencji wysoki stopień zintegrowania w zarządzaniu flotą pojazdów.

Dla służb technicznych oznacza to duże ułatwienie w realizacji przeglądów taboru, sposobu zamawiania i dostarczania komponentów i części zamiennych, a przede wszystkim obniżenie kosztów zaopatrzenia.
 

Korzyści dla przedsiębiorstw:

• standaryzacja podzespołów,
• redukcja elementów i części zamiennych,
• minimalizacja kosztów logistyki i magazynowania,
• jednorodność systemu w ramach całej floty,
• podwyższona niezawodność instalacji,
• modułowa budowa,
• łatwy serwis i diagnostyka,
• możliwość dowolnego oprogramowania.

W chwili obecnej używany jest również system elektroniki pokładowej trzeciej generacji KIBES 32. Co prawda architektura systemu się nie zmieniła, jednak dzięki rozwojowi technologii mikrokontrolerów wzrosły jego możliwości .W tej chwili komputer ZR32A, będący jądrem systemu pracuje w oparciu o dwa procesory działające niezależnie, odpowiadające za swoje zadania - poszczególnie za komunikację i przetwarzanie aplikacji. Aby zapewnić kompatybilność następujących po sobie systemów nadal korzystamy z multiplekserów MUX 2xx.

Drabpol, Continental, miejsce pracy kierowcy mFAP
 
Miejsce Pracy kierowcy mFAP

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi EBSF (projekt badawczy Europejski Autobus Przyszłości) w ramach UITP, wszystkie autobusy mają łączyć w sobie najlepsze cechy ergonomii, przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy mają zapewnić ergonomiczne i w pełni regulowane miejsce kierowcy, gwarantujące bezpieczną jazdę.

W ślad za tym firma Continental opracowała nowy wymiar miejsca pracy kierowcy– mFap, gwarantujący ergonomię pracy kierowcy. Wyeliminowano dodatkowe monitory i wskaźniki oraz dokonano standaryzacji wykonania i lokalizacji elementów deski rozdzielczej pojazdu (jednolity design wskaźników, przełączników, kontrolek, nawiewów powietrza oraz plastikowych części FAP).


Ujednolicenia miejsca pracy kierowcy we wszystkich autobusach to gwarancja bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.


Do zastosowania wyświetlacze:

• MultiViu® Professional 12   pobierz PDF
• kolorowy wyświetlacz DMUX3   pobierz PDF
  • Zalety Miejsca Pracy Kierowcy mFAP (rozwiń/zwiń)
    • Zalety Miejsca Pracy Kierowcy mFAP
      Dwa wolne konfigurowalne panele przełączników
      Dwa opcjonalne panele do większej liczby przełączników
      Design dostosowany do własnych potrzeb
      Nowy, 12,3" bardziej kolorowy i posiadający wyższą rozdzielczość wyświetlacz MultiViu Professional 12 (MVP)
      System operacyjny i oprogramowanie dostosowane do wymagań graficznych 2D/3D
      System operacyjny i oprogramowanie dostosowane do wymagań animacyjnych

Drabpol, Continental, miejsce pracy kierowcy FAP+
 
Miejsce Pracy Kierowcy+

Funkcjonalne i elastyczne miejsce pracy kierowcy. W zależności od wymagań klienta deska może posiadać do czterech małych wskaźników, maksymalnie 26 kontrolek umieszczonych w dwóch rzędach. Cały cyferblat (wygląd tła wskaźników, logo, piktogramy kontrolek) deski może być dowolnie opracowany przez klienta. Obudowa nowej deski jest smuklejsza, ale złącza elektryczne pozostają zgodne ze starą deską. Ponadto na górnej obudowie FAP-a jest umieszczona nakładka, której kolor będzie mógł być specyfikowany. Daje to możliwość dobrania koloru pulpitu do stylu wybarwienia autobusu lub np. koloru siedzeń. Jest to dość udany zabieg estetyczny.

Wyposażenie floty pojazdów w nowoczesny system zarządzania elektroniką pokładową KIBES wraz z ergonomicznym miejscem pracy kierowcy FAP powoduję unifikację w ramach posiadanego parku pojazdów, a w konsekwencji wysoki stopień zintegrowania w zarządzaniu flotą pojazdów.

cechy:

• Innowacyjny design z nowoczesnymi elementami,
• Deska wskaźników MOKI3 dostosowana do potrzeb klienta,
• Możliwość zastosowania kolorowej nakładki dopasowanej do projektu autobusu,
• Opcjonalnie: uchwyt na akcesoria i gniazdko do różnych aplikacji:
   - telefonów komórkowych, nawigacji, itp.


Do zastosowania:

• deska wskaźników MOKI3   pobierz PDF
  • Zalety Miejsca Pracy Kierowcy+ (FAP+) (rozwiń/zwiń)
    • Zalety Miejsca Pracy Kierowcy+ (FAP+)
      Tło (cyferblat) deski definiowane dla konkretnego odbiorcy
      Nowa deska MOKI 3, posiadająca do czterech małych wskaźników
      Więcej kontrolek (również definiowane przez odbiorcę)- maksymalnie 26 kontrolek umieszczonych w dwóch rzędach
      Dodatkowe wskaźniki analogowe poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej
      Obrotomierz i kolorowy wyświetlacz (najnowszy DMUX3) w standardzie
      Większa kompatybilność programowa z wariantem pojazdu wyposażonym w MOKI
      Odświeżony design FAP- a

Drabpol, Continental, Indywidualne Miejsce Pracy Kierowcy, FAP
 
Indywidualne Miejsce Pracy Kierowcy

Dostosowane do Ciebie

cechy:

• Zaprojektowane zgodnie z indywidualnymi wymaganiami użytkownika,
• Oszczędność czasu i kosztów rozwoju,
• Wybór z portfolio sprawdzonych mechanicznych i elektronicznych elementów:
   - oprzyrządowanie,
   - przełączniki,
   - deska rozdzielcza (osłony i nakładki),
   - kolumna kierownicza i kierownica.


Do zastosowania wyświetlacze:

• MultiViu® Professional 12   pobierz PDF
• kolorowy wyświetlacz DMUX3   pobierz PDF
• deska wskaźników MOKI3   pobierz PDF

Drabpol, Continental, Klasyczne Miejsce Pracy Kierowcy, FAP
 
Klasyczne Miejsce Pracy Kierowcy

Sprawdzony sposób na prowadzenie. Miejsce Pracy Kierowcy dla autobusów miejskich zgodne z wytycznymi Stowarzyszenia Niemieckich Firm Transportowych VDV.

warianty:

• Miejsce Pracy Kierowcy z osobnym obrotomierzem,
• Zwężone Miejsce Pracy Kierowcy dla autobusów o ograniczonej przestrzeni,
• Miejsce Pracy Kierowcy dedykowane rynkom z krajów, gdzie obowiązuje
   ruch lewostronny.


Do zastosowania wyświetlacze:

• kolorowy wyświetlacz DMUX3   pobierz PDF

Drabpol, Continental, FAP, bezpieczeństwo pasażerów

bezpieczeństwo pasażerów


Dzięki nowemu FAP, kierowcy są odciążeni, co oznacza więcej motywacji i mniej czasu niezdolności do pracy, spowodowanych chorobami. Ponadto najważniejszymi wymaganiami kierowców zawodowych było bezproblemowe dopasowanie miejsca pracy kierowcy do wielkości ciała kierowcy.

Na dzień dzisiejszy FAP można indywidualnie dopasować do wzrostu kierowcy w zakresie 160 – 200cm. Zdecydowaną korzyścią jest możliwość dostosowania wysokości oraz nachylenia kierownicy wraz z tablicą wskaźników, a co za tym idzie najważniejsze przyciski są w zasięgu ręki.

Kierowca nie musi więc ciągle śledzić wskazań wszystkich wskaźników, lecz może skoncentrować się jedynie na ruchu drogowym i swoich pasażerach, co ma duży wpływa na bezpieczne prowadzenie pojazdu.
 

Drabpol, Continental, FAP, ergonomia pracy kierowcy

Ergonomia pracy kierowcy


Pomimo wciąż rosnącej ilości informacji przekazywanej kierowcy, nowoczesne miejsce pracy kierowcy gwarantuje bezpieczniejszą i wydajniejszą pracę. Poprawa ergonomii pracy nastąpiła m.in. poprzez regulację położenia kierownicy wraz z tablicą wskaźników.

Wszystkie ważne informacje można odczytać na centralnym ekranie. Na wyświetlaczu zostaną pokazane tylko te dane, które odbiegają od normy. Na ergonomię pracy kierowcy wpływają m.in.

● Eliminacja dodatkowych monitorów i wskaźników
● Elastyczność programowania
● Standaryzacja wykonania i lokalizacji elementów deski rozdzielczej pojazdu
  (jednolity design wskaźników, przełączników, kontrolek, nawiewów powietrza
  oraz plastikowych części FAP)
● Przejrzystość informacji dostarczanej kierowcy
● Łatwość obsługi
● Łatwy serwis i diagnostyka


 

Pomoc w konfiguracji FAP-a
Pomoc w konfiguracji FAP-a


www.drabpol.pl/konfiguratorfap

Na naszej stronie www.drabpol.pl/konfiguratorfap służymy wszelką pomocą w konfiguracji naszego miejsca pracy kierowcy. Można tam wybrać wszystkie urządzenia, które wchodzą w skład FAP'a.

Elementy wybiera się z listy dostępnych do danego miejsca - przyciski, selektory skrzyni biegów, stacyjka, MOKI itp. Dodatkowym elementem ułatwiającym pracę jest możliwość zapisu wstępnej konfiguracji na dysk lokalny, dzięki czemu możemy odczytać ją w późniejszym czasie, kontynuować pracę lub dokonać zmian. Całość konfiguracji jest graficznie pokazywana na schemacie FAP'a. Umożliwia to dokonanie oceny wizualnej całości. Podczas kompletowania, po najechaniu na już wybraną wcześniej część pokazują się „dymki” – w ten sposób można ocenić, jaki element został wybrany. Ostatnim zaś etapem jest wygenerowanie kompletacji do arkusza kalkulacyjnego.
 
 

Continental, KIBES, wdrożenia systemu
wdrożenia systemu | KIBES 32


zabudowa i montaż

System KIBES wraz z miejscem pracy kierowcy FAP oraz deską wskaźników MOKI znalazł zastosowanie i został wdrożony wśród takich uznanych producentów jak Autosan, Solaris, Solbus, MAZ czy też MAN i Mercedes.


wysoka jakość produktu

Inżynierowie i konstruktorzy tych fabryk potwierdzają wysoką jakość produktu i jego innowacyjność oraz elastyczność i możliwość rozbudowy systemu. Jego możliwości rozwoju i rozbudowy ograniczone są wyłącznie wyobraźnią i umiejętnościami osoby projektującej cały system. Wśród wdrożeń i zastosowań można znaleźć zarówno produkty dedykowane na rynek polski jak i zagraniczny.


łatwa obsługa

Autobusy bazujące na systemie KIBES 32 znajdują uznanie wśród tak wymagających rynków jak rynek skandynawski czy niemiecki. Jego prostota diagnozowania pozwalają na łatwą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pojazdu.
 
 

Miejsce Pracy Kierowcy mFAP na Transexpo 2016


drabpol, Continental Polska, Bauma 2016 drabpol, Continental Polska, Miejsce Pracy Kierowcy mDWPdrabpol, Continental Polska, Miejsce Pracy Kierowcy mDWPdrabpol, Continental Polska, Miejsce Pracy Kierowcy mDWP

  • Dr Thomas Olbrich i FAPsafety+
    drabpol0
    W tym roku nie wystawiał się Continental, na stoisku którego byliśmy obecni przez wiele ostatnich lat. Przedstawiciele naszego niemieckiego partnera przybyli jednak na nasze stoisko. Jako partner generalny naszego projektu FAPsafety+, wspólnie promowaliśmy sztandarowy produkt, dedykowany dla rynku autobusowego – nowej generacji miejsce pracy kierowcy mFAP. Nasz tegoroczny debiut śmiało możemy zaliczyć do udanych. Na kolejnej edycji Busworld, która to czytaj wiecej...
  • Solarisposium z jubileuszem w tle
    drabpol0
    Już od 14. lat firma Solaris organizuje cykliczne konferencje techniczne pod nazwą Solarisposium. Impreza ta adresowana jest do pionów technicznych i zaopatrzeniowych użytkowników pojazdów marki Solaris. Wydarzenie to zapisało się na stałe także w naszym kalendarzu. Toteż nie mogło nas zabraknąć na 46-ej już edycji tej branżowej imprezy, tym bardziej, że na ten rok przypada 20-lecie naszej współpracy z firmą czytaj wiecej...
  • Miejsce Pracy Kierowcy FAP z MVP
    drabpol0
    Po odwiedzeniu ponad 100. zajezdni autobusowych zakończyliśmy pierwszy etap prezentacji Miejsca Pracy Kierowcy FAP+ z wyświetlaczem MVP, zabudowanym w naszym specjalnym demonstracyjnym pojeździe. W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim osobom z zakładów komunikacji miejskich za gościnność i pomoc w organizacji naszego projektu, a przede wszystkim za bardzo ciekawe, merytoryczne opinie i uwagi dotyczące pokazywanych przez nas rozwiązań. Podkreślić chcemy, że czytaj wiecej...
  • Targi Autostrada 2017, Kielce
    drabpol0
    W tym roku targi Autostrada w Kielcach były dla nas szczególne, a to z racji prezentacji efektów naszej współpracy z firmą Polmark – miejsca pracy kierowcy mFAP, które będzie zastosowane w kabinie kopalnianej wywrotki Biełaz 75477, prezentowanej na targach. Dziękujemy firmie Polmark za owocną współpracę przy tym projekcie, który mamy nadzieję, przełoży się na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pracy operatora czytaj wiecej...
kliknij tutaj  | aby zobaczyć wszystkie pozostałe wpisy

ContiPressureCheck, kontakt
Continental Polska | kontakt


DRABPOL Sp. Jawna P. Drabczyński i Wspólnik

42-233 Mykanów k/Częstochowy
ul. Akacjowa 24/26

tel. +48 34 366 00 22,
fax +48 34 366 01 02


Serwis Centralny

42-233 Mykanów k/Częstochowy
ul. Akacjowa 24/26

tel. +48 34 366 00 22

e-mail serwiscentralny@drabpol.pl

Serwis czynny:
pn. – pt 08.00 – 16.00