...z doświadczenia pewni!
na rynkuod 1983
centrala@drabpol.pl+48 34/366 00 22
   english version   polska wersja  rosyjska wersja

MultiViu Professional Plug ‘N Play

Z jednym z czołowych producentów autobusów – firmą Autosan współpracujemy już od ponad 30 lat. W związku z postępem technologicznym, zastosowaniem nowych rozwiązań sprzętowych i programistycznych, nasz Dział Rozwoju i Wsparcia razem z konstruktorami z firmy Autosan stworzyli prototyp najnowszego pulpitu kierowcy, spełniającego wymagania odbiorców, czyli kierowców, serwisów i zarządów komunikacji miejskiej oraz bardzo zaawansowane dyrektywy dotyczące HMI (Human Machine Interface).

Wspólnie opracowaliśmy nowy 12 calowy wyświetlacz dedykowany dla różnych typów autobusów oraz różnych, stosowanych przez Autosan napędów. Co ważne wszystko zostało zawarte w jednym programie. Aplikacja powstała w oparciu o ZI emulation. Jest to nasze autorskie rozwiązanie, tworzone od podstaw przez przeszło 7 miesięcy. Rozwiązanie to aktualnie pozwala zastąpić standardową deskę MOKI nowoczesnym MultiViu® Professional, na zasadzie Plug and Play. Oprogramowanie umożliwia w pełni odwzorowanie wszystkich Menu, dotychczas stosowanych przez Autosan w DMUX-ie, wszystkich standardowych Menu, pisanych zgodnie z ZI emulation, jak również Properitary Menu, tworzonych indywidualnie w CAVTAN-ie, takie jak maska ciśnienia opon, maska ładowania pojazdu, maska ciśnienia układów hamulcowych, maski serwisowe. Oczywiście, dbając o najwyższą jakość naszych produktów i rozwiązań, nie zostawiliśmy kolegów z Autosana z nowym rozwiązaniem bez naszej opieki.

Integracja MVP

W celu sprawdzenia jakości połączeń, logiki całego systemu, prototypowy FAP (Miejsce Pracy Kierowcy) został zainstalowany równolegle z istniejącym pulpitem. Podczas prób drogowych dokonywaliśmy porównania wskazań na sprawdzonym i produkowanym od lat MOKI z nowym MVP.

Łukasz Gładysiewicz, Autosan    
"Bardzo się cieszymy, że na rynku polskim są takie firmy jak Drabpol. Prędzej czy później, aby istnieć na rynku każdy producent będzie wprowadzać wyświetlacze, a nas cieszy fakt, że dostaliśmy gotowe już rozwiązanie, które działa i jest w pełni kompatybilne z programem, który od lat rozwijam i unifikuję na wszystkie sposoby. W DMUX-ie dotychczas zmuszeni byliśmy stosować wiele Menu. Teraz dzięki zastosowaniu wyświetlacza MVP o znacznie lepszej rozdzielczości, ilość Menu dla kierowcy zmniejszona została do absolutnego minimum. Wiąże się to z bezpieczeństwem i oczywiście ergonomią pracy kierowcy. Docelowo od przyszłego roku w standardzie wszystkie autobusy chcemy wyposażyć w MVP, a dzięki firmie Drabpol możemy skoncentrować się nad innymi aspektami technicznymi i np. pokłonić się nad integracjąznapędamielektrycznymi. Jesteśmy pewni swojego oprogramowania pisanego od kilkunastu lat i nie musimy koncentrować się nad nowym kodem maszynowym do obsługi pojazdu."

Łukasz Gładysiewicz
Lider Zespołu Konstrukcji Instalacji Elektrycznych
AUTOSAN

 

Wszystkie wskazania i parametry zostały dokładnie i poprawnie odwzorowane. Jest to dla nas ważne doświadczenie, które potwierdza zasadność użycia ZI emulation – narzędzia, które umożliwia wygodne przejście na wyższy poziom rozwiązań technicznych bez konieczności przepisywania i tworzenia na nowo kodu maszynowego do obsługi autobusu. Tutaj po prostu wykorzystujemy napisany wcześniej program, jego makra i moduły, dzięki czemu proces tworzenia i projektowania jest skrócony do niezbędnego minimum i nie zakłóca toku standardowej pracy w fabryce. Dokonaliśmy wizualizacji pojazdu na menu przystanku oraz poprawiliśmy jakość ikon w stosunku do obecnego standardu Autosan DMUX. Dokonaliśmy spersonalizowania piktogramów, bargrafów oraz zastosowaliśmy wspólnie przemyślane przez nas różne warstwy masek.

Możliwości, jakie daje rozwiązanie sprzętowe MVP (wyświetlacz wielofunkcyjny) wraz z autorskim oprogramowaniem naszej firmy zostało także wykorzystane do wizualizacji komunikatów i ostrzeżeń pochodzących z systemu ciągłego monitoringu ciśnienia i temperatury w oponach. Standardowo, taki system jest wyposażony w oddzielny monitor, a my dokonaliśmy integracji z wyświetlaczem. Dzięki temu kierowca otrzymuje niezbędne dane w fizjologiczny sposób, wprost na pulpicie, bez konieczności wyszukiwania informacji w kabinie. Tym samym zapewniamy mu maksymalne skupienie, co przekłada się na bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

Dziękujemy Zarządowi firmy Autosan za okazane nam zaufanie, za wiarę w nasze kompetencje i możliwości oraz owocną, konstruktywną współpracę naszych zespołów. Zaangażowanie konstruktorów Autosana oraz inżynierów naszego działu Rozwoju i Wsparcia przełożyło się na wspólny sukces naszego projektu, który dziś możemy już oficjalnie ogłosić.

W niedługim czasie przygotowujemy się pod KIBES5, a już niebawem ukaże się kolejna wersja oprogramowania.

Continental Polska