ATG, autobusowe przeguby w naszej ofercie

3 min czytania

W listopadzie zostaliśmy biznesowym partnerem niemieckiej firmy ATG Autotechnik GmbH, projektującej i produkującej przeguby, kompletne systemy przejściowe, platformy i prowadnice kablowe dla autobusów, lekkich pojazdów szynowych (tramwaje) i pojazdów specjalnych.

W ramach nawiązanej współpracy firma nasza dostarczać będzie systemy przegubowe i przejściowe dla rynku autobusowego w Polsce oraz na Ukrainie – zarówno do autobusów niskopodłogowych, jak i nisko wejściowych, a także do wersji pchacza i przyczepy. Co ważne dostarczać możemy cały, kompletny system składający się z:

• opończy produkcji PEI,
• obręczy centralnej ATG,
• prowadnic kablowych i wężowych ATG,
• pokryw obrotnicy ATG
• przegubu ATG,
• belek połączeniowych do nadwozia i śrub.

Dostarczać również możemy pojedyncze komponenty, takie jak: połączenie przegubowe, platforma, prowadnice kablowe lub środkową platformę obrotową z opończą. Nasz nowy partner, firma ATG Autotechnik GmbH funkcjonuje na rynku od 1989 r. Przez te 28 lat, ATG dostarczyło klientom na całym świecie ponad 7000 przegubów autobusowych oraz ok. 1300 systemów do tramwajów. Siedziba firmy wraz z centrum badawczo- rozwojowym i główną bazą produkcyjną znajdują się w miejscowości Siek na przedmieściach Hamburga w północnych Niemczech.

HISTORIA FIRMY ATG:

• 1989 – założenie firmy ATG, której celem jest projektowanie i produkcja przegubów autobusowych.
• 1991 – ATG otwiera fabrykę w SIEK (blisko Hamburga).
• 1993 – Rozpoczęcie seryjnej produkcji przegubu typ: ARTIC – O – MAT Lyon pusher dla RVI Agora.
• 1994 – ATG otrzymuje certyfikację ISO 9001.
• 1996 – Dostarczenie przegubu autobusowego nr.1000 do NEW FLYER Industries.
• 2000 – Dostarczenie przegubu nr 2000 do IRISBUS.
• 2008 – ATG rozpoczyna projektowanie i rozwój przegubów dla lekkich pojazdów szynowych.
• 2010 – Dostarczenie przegubu nr 5000 do NEW FLYE of AMERICA (D60LF)
• 2010 – Uruchomienie seryjnej produkcji przegubów do tramwajów.
• 2015 – ATG kupuje drugą halę produkcyjną w Trittau (pomiędzy Hamburgiem i Lubeck) .
-sprzedaż przegubu nr 6800,
-sprzedaż przegubu nr 1290 do tramwajów,
-rusza seryjna produkcja przegubów dla WSW.
• 2017 – Podpisanie umowy przedstawicielska z firmą Drabpol na region Polski i Ukrainy


ATG Polska, Opończa przegubu widziana z wnętrza pojazdu

Opończa przegubu widziana z wnętrza pojazdu. W środku zostały zamontowane dodatkowe poręcze dla podróżnych.


ATG Polska, Przymocowany do obrotnicy siłownik hydrauliczny

Przymocowany do obrotnicy siłownik hydrauliczny odpowiada za to, by system nie zginał się zbyt szybko, za maksymalny kąt zgięcia systemu, a także za blokadę przegubu, co jest szczególnie ważne podczas cofania.

Wraz z rozpoczęciem działalności firmy ATG została podpisana umowa o współpracy z włoską firmą PEI – producentem opończy. Założona w 1980 firma PEI z fabrykami we Włoszech i w Brazylii dostarcza opończe do wszystkich możliwych rozwiązań, zarówno wysokiej i niskiej podłogi, jak i systemu mieszanego. Opończe PEI mają wdrożone opatentowane rozwiązania, które znacznie skracają czas montażu. Wszystkie użyte materiały są certyfikowane i testowane w laboratorium pod kątem wytrzymałości, zużywania się, ekstremalnych temperatur oraz innych specjalnych wymogów klientów. Każde nowe rozwiązanie i usprawnienie systemu jest przedmiotem dynamicznego testu wytrzymałości – przynajmniej 1 000 000 cykli w pełnej skali testu JIG.

Kolejnym istotnym elementem całego systemu są obrotnice ARTIC-O-MAT ATG. Produkowane są zarówno dla wersji autobusu przegubowego pchacza, jak i przyczepy. Dostępne są trzy wersje obrotnic, dostosowane do wszystkich wysokości podłogi w autobusach:

– STANDARD – dla autobusów z wysoką podłogą,
– KOMPAKTOWY – dla autobusów nisko- wejściowych,
– LIMBO – dla autobusów niskopodłogowych.

Dzięki współpracy z ATG dostarczyć możemy dopasowane, kompletne rozwiązanie dla każdej koncepcji autobusowej. Przed wdrożeniem do produkcji, przeguby ATIG są oceniane są po kątem rozwoju wytrzymałościowego i przechodzą przez odpowiedni program testowy, m.in. testy hydropulsacyjne, testy wytrzymałościowe w pojeździe, testy wytrzymałości hydraulicznej na hydraulicznej ławie testowej. Na koniec warto podkreślić, że systemy przegubowe ATG/PEI są łatwe do zainstalowania, solidne i wytrzymałe. Ponadto wygląd systemu może być dostosowany ściśle do wymogów Klientów.

ATG Autotechnik Polska

Poprzedni artykuł

ATG, Articulations for Buses in Our Offer

Następny artykuł

TM4 | Busworld 2017

Najnowsze z Blog

0 $0.00