OGÓLNE WARUNKI DOSTARCZANIA I GWARANCJI
DRABPOL SPÓŁKA JAWNA P. DRABCZYŃSKI I WSPÓLNIK

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Dostarczania i Gwarancji (dalej: OWDiG) dotyczą każdej transakcji (w szczególności: umowy sprzedaży, dostawy, o świadczenie usług) pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym, których przedmiotem są towary i urządzenia dystrybuowane/sprzedawane przez Drabpol Spółka Jawna P. Drabczyński i Wspólnik (dalej: Produkty). Aktualny wykaz Produktów znajduje się na stronie www.drabpol.pl .
  1. Adresaci OWDiG:
    a) Sprzedawca – Drabpol Spółka Jawna P. Drabczyński i Wspólnik z siedzibą w Mykanowie, Polska, woj. Śląskie, powiat Częstochowski, gmina Mykanów, przy ul. Akacjowej 24/26 (kod pocztowy: 42-233), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000109358, REGON: 002749446, NIP: 5730105056
    b) Kupujący – podmiot nabywający Produkty od Sprzedawcy na własny użytek lub do dalszej odsprzedaży, prowadzący działalność gospodarczą. Niniejsze OWDiG znajdą zastosowanie także do kupujących będących konsumentami, w takim zakresie, w jakim nie będą pozostawały w sprzeczności z obowiązującymi przepisami w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego i ustawy o prawach konsumenta. W przypadku sprzeczności OWDiG z w/w przepisami zastosowanie – w odniesieniu do kupujących będących konsumentami – znajdą odpowiednie przepisy w/w aktów prawnych.
  1. Autoryzowany Serwis Partnerski oznacza Autoryzowany Serwis, prowadzony przez osobę fizyczną lub prawną, która na zlecenie i z upoważnienia firmy Drabpol dokonuje prac serwisowych, naprawczych, przeglądów okresowych Urządzeń.

4.Ilekroć w niniejszych OWDiG jest mowa o obowiązku dokonywania prac serwisowych, naprawczych, przeglądów – należy przez to rozumieć wykonywanie ich wyłącznie w Autoryzowanym Serwisie Partnerskim Drabpol lub w Serwisie wskazanym lub zaakceptowanym przez Sprzedawcę.

5. W przypadku wystąpienia sprzeczności pomiędzy treścią umów/porozumień zawieranych przez Sprzedawcę z Kupującym, a niniejszymi OWDiG, wiążące będą postanowienia OWDiG, o ile Strony, w sporządzonej na piśmie umowie, nie postanowiły inaczej.

6. Wszelkie uzgodnienia dokonane w formie innej niż pisemna, dotyczące warunków dostarczania lub gwarancji będą wiążące wyłącznie w przypadku ich pisemnego potwierdzenia przez Sprzedającego z zastrzeżeniem pkt. I.3.

  1. We wszelkich kwestiach nie uregulowanych niniejszymi OWDiG oraz pisemnymi umowami zawartymi między Sprzedawcą i Kupującym, odpowiednie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.).
  1. Wszelkie transakcje, o których mowa w pkt I.1 powyżej podlegają prawu polskiemu oraz jurysdykcji sądów polskich zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 101 z późn. zm.).

 II Ogólne Warunki Dostarczania

1. Kupujący składa zamówienie, zgodnie z jedną z poniższych opcji:
a) pisemnie, poprzez wypełnienie formularza zamówienia (wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do niniejszych OWDiG) , a następnie dostarczenie go Sprzedawcy na adres wskazany w pkt. I.2.a, lub elektronicznie na adres wskazany przez Sprzedającego (logistyka@drabpol.pl), lub faxem na numer wskazany przez Sprzedającego ( 0048 34 366 01 02 )
b) w formie wiadomości elektronicznej bądź faxem podając w ich treści: typ, model, ilość oraz inne, konieczne do weryfikacji zamówienia, dane Produktu,
c) telefonicznie – na numer wskazany przez Sprzedającego, poprzez podanie typu, modelu, ilości oraz innych, koniecznych do weryfikacji zamówienia, danych Produktu. Zamówienie złożone telefonicznie dokumentowane jest w formie pisemnego protokołu.

  1. Zamówienie złożone zgodnie z pkt. II.1 podlega weryfikacji Sprzedawcy w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania. W w/w terminie Sprzedawca informuje Kupującego (w formie pisemnej, faxem lub elektronicznie), o przyjęciu zamówienia do realizacji, braku możliwości realizacji zamówienia, lub konieczności uzupełnienia/modyfikacji treści zamówienia w celu jego realizacji. Zamówienie, którego treść została zmodyfikowana podlega ponownej weryfikacji w terminie, o którym mowa w zadaniu pierwszym liczonym od daty otrzymania przez Sprzedawcę uzupełnionej/zmodyfikowanej treści zamówienia.
  1. Informując Kupującego o przyjęciu zamówienia do realizacji Sprzedawca podaje przewidywany termin realizacji zamówienia, zgodnie z poniższym kluczem:
    a) dla zamówień z wysyłką natychmiastową (Produkt znajduje się na magazynie Sprzedawcy) – 2-3 dni roboczych od przesłania Kupującemu informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji,
    b) dla pozostałych zamówień (Produkt wymaga dostarczenia przez producenta) –do 3 dni roboczych od momentu dostarczenia Sprzedawcy towaru przez Producenta.

    Terminy dostawy mogą ulec przedłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy w tym w szczególności, jeżeli konieczność przedłużenia realizacji zamówienia zgłosi Producent bądź na termin dostawy wpływ będzie miał termin czas trwania odprawy celnej.

  1. W przypadku braku odmiennych pisemnych postanowień umownych dostarczanie Produktów następuje zgodnie z zasadami Incoterms® 2010 EXW (Ex-Works):
    a) dostarczenie Produktu następuje w chwili, gdy Sprzedawca wystawi go do dyspozycji Kupującego w swoim magazynie w Mykanowie.
    b) koszty transportu Produktu ponosi Kupujący, chyba że odmiennie ustalono w pisemnej umowie,
    c) jeśli Produkt ma być wysyłany z magazynu Sprzedawcy na adres wskazany przez Kupującego, Sprzedawca w braku odmiennych pisemnych postanowień umownych, dokonuje wyboru kuriera/przewoźnika na koszt Kupującego,
    d) ryzyko uszkodzenia lub zniszczenia Produktu przechodzi na Kupującego w chwili wystawienia go przez Sprzedawcę do dyspozycji firmy kurierskiej, która od chwili odebrania przesyłki przejmuje odpowiedzialność za szkody związane z przesyłką a w szczególności jej zniszczeniem lub brakami ilościowymi w przesyłce. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez pracowników firmy kurierskiej.
  1. Jeśli Strony postanowiły, że miejscem dostarczenia Produktu ma być adres wskazany przez Kupującego, w przypadku braku podania lub istnienia takiego adresu Sprzedawca dostarczy Produkt na adres siedziby Kupującego.
  1. W terminie 7 dni od wykonania zamówienia Sprzedawca wystawia i przekazuje Kupującemu fakturę VAT.
  1. Dowodem dostarczenia Produktu jest podpisany przez Kupującego list przewozowy.
  1. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego zbadania dostarczonego Produktu w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, w szczególności pod względem jego zgodności ze złożonym zamówieniem. Wszelkie braki ilościowe, niezgodności typu/modelu towaru ze złożonym zamówieniem, uszkodzenia opakowania lub Produktu należy zgłosić Sprzedawcy w terminie 2 dni roboczych (e-mail: reklamacje@drabpol.pl ) fax: fax. 0048 34 366 01 02), pod rygorem utraty prawa do powoływania się na w/w niezgodności po upływie tego terminu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe po wydaniu przesyłki Kurierowi.
  1. Jeżeli Kupujący stwierdził, że braki, niezgodności lub uszkodzenia nastąpiły w czasie przewozu Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika np. spisać protokół szkody z przewoźnikiem oraz powiadomić o ubytku lub uszkodzeniu rzeczy Sprzedawcę.
  1. W przypadku zgodnego, niebudzącego wątpliwości ustalenia, że braki, niezgodności lub uszkodzenia, o których mowa w pkt 7 leżą po stronie Sprzedawcy, zobowiązany jest on do niezwłocznego, nie później niż w terminie 30 dni od ustalenia Jego odpowiedzialności, usunięcia uszkodzeń lub niezgodności lub uzupełnienia braków na swój koszt.

III. Ogólne Warunki Gwarancji

  1. Produkty, o których mowa w pkt 1.I, oferowane przez Sprzedawcę, objęte są gwarancją ich producenta, którym jest, w zależności od rodzaju Produktu, Sprzedawca albo podmiot trzeci (zwany dalej: Producentem), u którego Sprzedawca się zaopatruje, lub którego jest przedstawicielem, lub dystrybutorem.
  1. Szczegółowe warunki gwarancji określa dokument gwarancyjny, wystawiony przez Producenta i doręczony Kupującemu w dniu realizacji zamówienia. W przypadku braku takiego dokumentu oraz w zakresie kwestii w nim nie uregulowanych, a także w odniesieniu do Produktów produkowanych przez Sprzedawcę warunki gwarancji określają niniejsze OWDiG.
  1. W przypadku braku odmiennych postanowień wynikających z dokumentu gwarancyjnego, o którym mowa w pkt III.2 gwarancja zostaje udzielona na okres 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż 13 miesięcy od daty produkcji Produktu. Terminy gwarancji liczone są od daty podpisania przez Kupującego dokumentu, o którym mowa w pkt II.7. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej. W ramach udzielonej gwarancji Sprzedawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych, wynikłych z przyczyn tkwiących w Produkcie, które zostaną ujawnione i zostaną zgłoszone przed upływem terminu gwarancji, zgodnie z niniejszymi OWGiD.
  1. Na potrzeby niniejszych OWDiG wady fizyczne dzieli się na:
    a) wady drobne – wada drobna to wszelkie inne wady, które nie mieszczą się w definicji wady istotnej.
    b) wady istotne – wady wyłączające normalne korzystanie z Produktu zgodnie z celem umowy, bądź jego przeznaczeniem, odbiegające w sposób zasadniczy od cech funkcjonalnych właściwych danemu Produktowi, znacznie obniżające jego wartość, albo polegające na znacznym odstępstwie od zamówienia. Wadą istotną będzie także usterka nie dająca się usunąć (wada nieusuwalna).
    c) wada nieusuwalna- usterka niedająca się usunąć
  1. O wykryciu wady Produktu, ujawnionej w okresie gwarancji Kupujący jest obowiązany zawiadomić Sprzedawcę w terminie 2 dni od daty jej ujawnienia, pod rygorem utraty prawa do korzystania z gwarancji po upływie w/w terminu. Reklamację należy przesłać w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w pkt I.2.a, elektronicznie na adres: reklamacje@drabpol.pl lub faxem pod numer: fax. 0048 34 366 01 02
  1. Reklamacja powinna zawierać: kartę gwarancyjną Produktu (jeśli została wystawiona przez Producenta i wydana Kupującemu), numery seryjne Produktu, dowód zakupu (fakturę VAT), dokładny opis wady wraz ze wskazaniem jej umiejscowienia oraz książkę eksploatacji/ kartę użytkownika (jeśli występuje wraz z urządzeniem), zawierającą informacje dotyczące dokonywanych przeglądów urządzenia. Wraz z reklamacją Kupujący powinien dostarczyć Sprzedającemu reklamowany Produkt. W braku innych pisemnych bądź elektronicznych uzgodnień reklamowany Produkt należy dostarczyć do Centrali Firmy Drabpol Adres : Drabpol Spółka Jawna P. Drabczyński i Wspólnik z siedzibą w Mykanowie, Polska, woj. Śląskie, powiat Częstochowski, gmina Mykanów, przy ul. Akacjowej 24/26 (kod pocztowy: 42-233) Dostarczenie Produktu następuje na koszt Kupującego, przy czym wybór środka transportu powinien nastąpić tak, aby koszt ten nie przekroczył średnich cen rynkowych. Jeśli przesłanie Produktu do Sprzedawcy jest nie możliwe lub znacznie utrudnione Kupujący powinien dołączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną, a następnie niezwłocznie uzgodnić ze Sprzedawcą termin i miejsce zbadania Produktu. Brak możliwości zbadania reklamowanego Produktu w terminie 7 dni od dnia złożenia reklamacji z przyczyn leżących po stronie Kupującego stanowił będzie podstawę do negatywnego rozpatrzenia reklamacji. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie przez Sprzedawcę, koszty wysyłki produktu do analizy zostaną zwrócone Kupującemu.
  1. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej, w okresie trwania gwarancji, zgodnie z pkt III.5 i 6 w terminie 30 dni roboczych od otrzymania wszystkich informacji, o których mowa w pkt III.6 oraz zbadaniu Produktu, jeśli jest to konieczne dla rozpatrzenia reklamacji. W w/w terminie Sprzedawca informuje Kupującego o wyniku rozpatrzenia reklamacji. W/w termin może ulec przedłużeniu, jeśli konieczność przedłużenia terminu zgłosi Producent.
  1. W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca zobowiązany jest do usunięcia wady, a gdy jej charakter tego wymaga, zwłaszcza jeśli wada jest nieusuwalna, do dostarczenia Produktu wolnego od wad. Terminy realizacji w/w obowiązków wynikają z poniższego klucza:
    a) w przypadku wad drobnych – w terminie 7 dni roboczych liczonym od powiadomienia Kupującego o uznaniu roszczeń z tytułu gwarancji (zgodnie z pkt. III.7),
    b) w przypadku wad drobnych, w przypadku konieczności sprowadzenia części zmiennych/Produktu spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub przesłania Produktu do serwisu Producenta – w terminie zgodnie z pkt.II .3 liczonym od powiadomienia Kupującego o uznaniu roszczeń z tytułu gwarancji (zgodnie z pkt. III.7),
    c) w przypadku wad istotnych – w terminie 14 dni roboczych liczonym od powiadomienia Kupującego o uznaniu roszczeń z tytułu gwarancji (zgodnie z pkt. III.7),
    d) w przypadku wad istotnych, w przypadku konieczności sprowadzenia części zmiennych/Produktu spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub przesłania Produktu do serwisu Producenta – w terminie zgodnie z pkt.II .3, liczonym od powiadomienia Kupującego o uznaniu roszczeń z tytułu gwarancji (zgodnie z pkt. III.7) W/w terminy mogą ulec przedłużeniu, jeśli konieczność przedłużenia terminu zgłosi Producent.
  1. Gwarancja nie obejmuje w szczególności:
    a) normalnego zużycia eksploatacyjnego Produktów,
    b) wad powstałych w wyniku działania siły wyższej lub zdarzeń losowych (np. pożar, wybuch, zalanie, wyładowania atmosferyczne, skoki napięcia, zanieczyszczenia, przedostanie się ciał obcych – do których doszło z przyczyn zewnętrznych, nietkwiących w Produkcie),
    c) wad wynikłych z uszkodzeń mechanicznych, tj. upadek, uderzenie, zgniecenie, a także przebarwień, odprysków, wgnieceń i innych defektów estetycznych,
    d) używania Produktu w sposób nie zgody z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi, nadmiernej eksploatacji, zaniedbania, niewłaściwego przechowywania, braku lub niewłaściwej konserwacji, niewykonywania przeglądów okresowych zgodnie z zaleceniami dokonywanie w lub Sprzedawcy w Autoryzowanym Serwisie DRABPOL – stwierdzenie w/w okoliczności powoduje utratę praw z tytułu gwarancji,
    e) wad wynikłych z samowolnych adaptacji, przeróbek, napraw, demontażu, naruszenia plomb lub innych zabezpieczeń Produktu lub jego części oraz innych samowolnych ingerencji w Produkt niezgodnych z instrukcją obsługi, dokonywanych przez Kupującego lub dowolną inną osobę, nie posiadającą pisemnego upoważnienia Sprzedawcy lub producenta do dokonywania w/w czynności– stwierdzenie w/w okoliczności powoduje utratę praw z tytułu gwarancji.
  1. Roszczenia z tytułu gwarancji nie będą rozpatrywane i uwzględniane przez Sprzedawcę, jeżeli Kupujący, wykona prace serwisowe, naprawcze, przeglądy okresowe Urządzeń, w innym Serwisie niż autoryzowany Serwis Drabpol lub Serwis wskazany / zaakceptowany pisemnie przez Drabpol. Definicja Autoryzowanego Serwisu zawarto w pkt I, pkt 3. OWGiD.

 

  1. W przypadku braku podstaw do uwzględnienia zgłoszonej reklamacji na podstawie gwarancji, w szczególności z uwagi na niestwierdzenie wady, zaistnienie przypadku nieobjętego gwarancją, upływ terminu gwarancji, utraty praw z tytułu gwarancji – wszelkie koszty niezasadnie złożonej reklamacji obciążają Kupującego.
  1. Niniejsze OWDiG nie wyłączają, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień Kupującego, wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
  1. W wypadku, jeśli Drabpol Spółka Jawna P. Drabczyński i Wspólnik nie jest Producentem reklamowanego Produktu, terminy na rozpatrzenie reklamacji, wymianę bądź naprawę towaru mogą ulec przedłużeniu, jeśli konieczność przedłużenia terminu zgłosi Producent.
  1. Drabpol Spółka Jawna P. Drabczyński i Wspólnik nie ponosi odpowiedzialności za produkty, których nie jest Producentem ani za działanie Producenta.